سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

ترویج نمادها در جامعه

    نظر

در معرفی نمادهای این جریان انحرافی، نمادهایی مختص شیطان‏ پرستان است. همچنین نمادهایی که از آموزه‏های جادوگری و شبه جادوگری، مورد استفاده‏ ی شیطان ‏پرستان قرار می‏گیرد. شیطان‏ پرستان برای گسترش دادن هرچه بیش‏تر عقاید دور از واقعیت خود دست به تبلیغ، ترویج و پخش آن می‏کنند تا از طریق آن بتوانند طرفداران متعددی در گوشه و کنار جامعه‏ ها برای خود پیدا نمایند. در این زمینه ترویج را از راه‏های متفاوتی همچون، حکومت ها، فیلم ها، اینترنت، محصولات کودکان، پوشش، آرایش، زیورآلات و خالکوبی ها دنبال می‏کنند.
ستاره پنج پر، دو مثلث معکوس روی هم (ستاره داود)، صلیب معکوس (ضد مسیحیت) و نشانه آمون خدای مصریان را از جمله نمادهای پیروان شیطان پرستی است.
حکومت‏ها ـ در بعضی از جامعه‏ ها، نفوذ شیطان ‏پرستی به حدی است که رهبران سیاسی و حتی مذهبی مانند جرج بوش پدر، رونالد ریگان، بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش، اوباما، سناتور جان کری، لورا بوش، سیلویو برلوسکنی و... به ناچار و یا به طور دلخواه این فرقه را به طور رسمی می‏پذیرند. هرچند پذیرش دولت‏ها چه به صورت رسمی و یا به صورت‏های دیگری نیز باشد؛ عاملی برای حمایت و گسترش شیطان ‏پرستان در گوشه و کنار جهان بیکران است.
فیلم‏ها ـ نمادهای شیطان‏ پرستان بطور دائم در فیلم‏های مختلفی دیده می‏شود که برخی از آنها عبارتند از: گنجینه ملی، سه ایکس، وَن هلسینگ، طالع نحس، جن‏گیر، ارباب آرزوها، ارباب حلقه‏ ها، خانه، مرا به جهنم ببر، بازی کودک، فرشتگان و شیاطین، مهاجم مقبره، مقبره‏ ی شیطان، پناهگاه شیطان، سرزمین دور افتاده، مکس پین و... در چنین فیلم‏هایی نمادها معرفی و مطرح می‏شوند و در بعضی فیلم‏ها راه‏ حل مشکل یا امر مهم درک همان نماد است و قهرمان فیلم به طور دائمی با آن نماد درگیر است.
اینترنت ـ در وبلاگ‏ها و پایگاه‏های اینترنتی، اشخاصی برای تبلیغ و ترویج نمادها تلاش می‏کنند و به شکل‏های گوناگونی آنها را مطرح می‏نمایند. به عنوان مثال، پایگاه اینترنتی کلیسای شیطان، نمادها را به صورت‏های مختلف معرفی و تبلیغ می‏کند.
جادوی کودکان ـ در آموزه‏های شیطانی، دستور خاصی در مورد کودکان آمده است. در میان محصولات سرگرمی کودکان ما می‏توانیم لباس‏های با نقش شیطان‏، بازی‏های کامپیوتری، کارتون، انیمیشن و... شیطان را به عنوان یک موجود دوست ‏داشتنی تبدیل و نمادها و ترویج آن را مشاهده کنیم. شخصیت‏هایی همچون غول، هیولا، شیطان و جادوگر از محبوب‏ترین سرگرمی‏های کودکان می‏باشد. تأثیر این محصولات به طوری است که بعد از پخش فیلم‏های هری پاتر، شعار بسیاری از کودکان در کشورهای مختلف غربی آمادگی خود را برای شرکت در مدرسه جادوگری اعلام کردند و پس از آن کودکستان و مدرسه‏ هایی با لباس‏ها و نمادهای جادوگری تأسیس شد و ابزار و لباس‏های هری پاتر به صورت گسترده در مغازه‏ ها به فروش رسید.
لباس‏ها و پوشش‏ها ـ برخی از افراد که متأسفانه عده‏ ی زیادی را جوانان تشکیل می‏دهند با اطلاع و یا بدون اطلاع سراغ لباس‏ها و پوشش‏های عجیب و غریب می‏روند. هرچند در میان افراد استفاده‏ گر این نوع پوشش‏ها اعتقادی به شیطان‏ پرستی و افکار آنان نداشته باشند، ولی باز هم به نوعی تابلوی متحرکی برای تبلیغ و ترویج نمادها و عقیده‏ های آنان هستند. می‏توان برخی از علائم شیطان ‏پرستان را بر روی لباس‏های ورزشی مانند اعداد ... را مشاهده کنیم.
آرایش‏‏ها و خالکوبی‏ها ـ استفاده از آرایش‏های تند و زننده با حالت مو و صورت غیرمعمول همراه با خالکوبی‏های مبتذل و نمادین مجموعه‎ای از ظواهر شیطان‏ پرستان و طرفداران آنان می‏باشد که توجه بسیاری را به خود رواج نشست‌های مخفی پارتی با نواختن موسیقی و ....
جواهر زینتی ـ نمادهای شیطانی از تصاویر و نقش‏های همیشگی جواهر و زینت‏های شیطان‏ پرستان می‏باشد. این جواهرات به صورت دائمی در کنسرت‏ها، فیلم‏ها، کلیپ‏ها و ظاهر افراد مورد استفاده قرار می‏گیرد. متأسفانه امروزه، این اشیاء در بازارهای کشور البته در برخی از مغازه‏ های مخصوص که اقدام به فروش آن می‏کنند را به راحتی می‏توان یافت کرد.