سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

دولت بنا را بر این بگذارد که اصلا برجامی در کار نبوده

    نظر

سیدحسن حسینی شاهرودی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت عبرت‌گیری از سرنوشت برجام و خروج آمریکا گفت: تاخیری که در اجرای تعهدات از سوی آمریکا و یاران اروپایی‌‌اش در برجام صورت گرفت، ایران را خیلی عقب نگه داشت. 

وی با ذکر اینکه انتظار جهت اجرای تعهدات برجامی آمریکا و اروپا کشور را از بسیاری از اقدامات ضروری جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور غافل داشت، اظهار داشت: دولت ابتدا باید به یک انسجام می‌رسیدند تا اگر برجام به نتیجه نرسید زیانی متوجه کشور نباشد اما همه امروز این زیان را حس می‌کنند. 

حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم دقت و مراقبت در مذاکرات جاری با اروپا درباره برجام پس از خروج آمریکا گفت: البته اعتقاد من بر این است که به واسطه زیان انباشته‌ای که در این سال‌ها از برجام داشتیم  ‌نهایت بهره را از غربی‌ها باید ببریم و هرچه می‌توانیم بکوشیم که استفاده حداکثری را از تتمه برجام داشته باشیم،‌ اما باید مراقب بود که زمان را از دست ندهیم و ما را مشمول مرور زمان نکنند. 

وی افزود: بیش از 2 سال که معطل توافق برجام شدیم و پس از آن هم بیش از 2 سال عقب افتادیم و نتوانستیم ساز و کار مناسب را برای اقتصاد کشور به ویژه عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی در پیش بگیریم. 

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت باید این باشد که اصلاً برجامی نبوده و نخواهد بود و کمافی‌السابق تحریم‌ها به جای خود باقی است از این رو باید سازوکار جنگی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در پیش گیرد.