سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

FATF معیشت مردم را درست میکند، دقیقاً مثل برجام!

    نظر

روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز به صورت گسترده و هماهنگ به تعریف و تمجید از FATF و هشدار درخصوص نپیوستن به این سازمان بین دولتی پرداختند.

در همین رابطه روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «یک گام تا خروج از حصر مالی» نوشت: «فردا مجلس با رأی خود خطر انزوای مالی و پولی را از بین می‌برد».

روزنامه ایران نیز در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «چندی پیش که اعتراضاتی نسبت به مشکلات اقتصادی و گرانی بروز پیدا کرد، برخی افراد خواستند دست پیش بگیرند تا پس نیفتند و در نتیجه اقدام به تظاهرات و اعتراض کردند و در فضای رسانه‌ای نیز اظهارات گوناگونی از آنان منتشر شد که مسئولیت امور متوجه ما نیست و این دولت یا به تعبیری غیرروحانیون هستند که باید پاسخگو باشند. هنوز پژواک این صداها به کلی از میان نرفته بود که آزمون FATF نادرستی ادعاهای آنان را برملا کرد».

عبدی در ادامه نوشت: «مشکل اینجاست کسانی که می‌توانند تهدید به رد این لایحه کنند، چرا مسئولیت تبعات آن را نمی‌پذیرند؟ اختلال خرید و فروش کالا با جهان خارج، نقل و انتقال پول و... که ریشه بخش مهمی از مشکلات ما است، ریشه در همین نگرش دارد».

هیاهوی رسانه‌ای اصلاح طلبان درخصوص پیوستن به FATF دقیقاً مشابه هیاهوی این طیف در موضوع برجام است.

جریان اصلاح طلب در پی آن است تا با دوگانه دروغین «FATF-معیشت»، اینطور القاء کند که اگر به FATF بپیوندیم، همه مشکلات اقتصادی کشور رفع شده و اگر از این اقدام امتناع کنیم روزگار مردم سیاه می‌شود.

گروکشی معیشت مردم و استفاده ابزاری از آن برای نیل به اهداف سیاسی-که عمدتاً مغایر منافع ملی نیز هست- تقریباً به یک دستور کار برای طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.

افکار عمومی هنوز وعده‌های اقتصادی دولتمردان و طیف اصلاح طلب درخصوص برجام را فراموش نکرده است. وعده‌هایی از قبیل «لغو یکباره همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مالی و بانکی»، «کاهش قیمت ارز»، «رفع مشکل بیکاری، گرانی و رکود»، «سرازیر شدن سرمایه خارجی به کشور»، «به تاریخ پیوستن همه تحریم‌ها» و...

بدون برجام دلار 3300 تومان بود و با برجام به مرز 19 هزارتومان هم رسید. پراید 40 میلیونی و سکه 5 میلیونی و افزایش 72 درصدی قیمت مسکن در یکسال و گرانی سرسام آور اقلام ضروری خانوار همگی نتیجه اجرای برجام و به عبارت دیگر نتیجه غفلت از ظرفیت‌های عظیم داخلی و بی توجهی به مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

به اذعان مقامات ارشد دولت، آمریکا، آل سعود و چند کشور دیگر نقش ویژه‌ای در اخلال بازار ارز داشتند. کشورهای مذکور از اعضای اصلی FATF هستند. به نظر شما چرا معاون خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران- صراحتاً از تأخیر در پیوستن ایران به FATF ابراز نگرانی کرده است؟! آیا آمریکا دلواپس معیشت مردم ایران است؟!