سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

حکمت 85 نهج البلاغه

    نظر

حکمت 85 نهج البلاغه

    *وَ قَالَ [علیه السلام] مَنْ تَرَکَ قَوْلَ لَا أَدْرِى أُصِیبَتْ مَقَاتِلُهُ .*

    و درود خدا بر او فرمود : کسى که از گفتن "نمى دانم" روى گردان است ،
    به هلاکت و نابودى مى رسد.


حکمت 83روش برخورد با چاپلوسان

    نظر

    *وَ قَالَ [علیه السلام] لِرَجُلٍ أَفْرَطَ فِى الثَّنَاءِ عَلَیْهِ وَ کَانَ لَهُ مُتَّهِماً أَنَا دُونَ
    مَا تَقُولُ وَ فَوْقَ مَا فِى نَفْسِکَ .*

    و درود خدا بر او ، : (به شخصى که در ستایش امام افراط کرد ، و آنچه در
    دل داشت نگفت).
    فرمود : من کمتر از آنم که بر زبان آوردى ، و برتر از آنم که در دل داری.

نهج البلاغه ی امام علی علیه السلام


3 عنوان اتهامی حسن آقامیری تشریح شد

    نظر

براساس اطلاعیه روابط عمومی دادستانی کل ویژه روحانیت اولاً اتهامات منتسب به وی که مستند به دلایل و مدارک موجود در پرونده می باشد، عبارت است از:

الف- توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام از قبیل قصاص و تردید در اصالت قرآن کریم و اعتقاد به تحریف آن و تفاسیر خلاف صریح آیات شریفه قرآن درباره بهشت و جهنم و نیز نسبت دادن حکایات واهی و اهانت آمیز به برخی از ائمه معصومین(ع)

ب- نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق نقل مطالب موهن و خرافی که موجب تزلزل در اعتقادات مردم و مخصوصا جوانان مخاطب وی نسبت به معارف و اصول مسلم اسلام میشود.

ج- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت که از بیان مصادیق آن خودداری می شود.


یک چیزی بگویید تا دلمان آرام شود...

    نظر

آقای علی خوش‌لفظ، بسیجی جانباز دوران دفاع مقدّس و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» روز پنجشنبه 1395/10/16 با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار نمود.
فیلم و متن بخش‌هایی از این دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه به مناسبت برگزاری ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در روز چهارشنبه 1395/11/20 منتشر شد.

* خوش‌لفظ: فقط یک نکته بگویم؛ ببخشید من بسیجی آقای متوسّلیان بودم در دزلی و درگیری‌های اوّل جنگ، فقط میدانم اگر الان جاویدالاثر آقای متوسّلیان اینجا بودند، یک نکته میگفتند: اینکه آقا! شما خیلی دارید درد میکشید، زجر میکشید؛ به هر حال این بحث اختلاسها و حقوقهای نجومی را میگویید، اینها گوش نمیدهند. یک چیزی بگویید که ما آرام بشویم؛ ما همچنان فدائی شما هستیم؛ دوست داریم -مثل همین که آقای متوسّلیان (اگر بود میگفت)- شما بیشتر از این درد نکشید و این همه آزار نبینید؛ واقعاً گوش (نمیکنند)، نمیدانم؛ یعنی ما حاضریم فدائی بشویم و به‌هرحال بیفتیم جلو. یک نکته که آراممان کند (بگویید).
* معظّمٌ‌له: آرام باشید. این چیزهایی که شما می‌بینید، اینها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قلّه است؛ هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما میخواهیم برویم به قلّه‌ی توچال یا قلّه‌ی دماوند، در راه چاله نباشد، سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر میشود؟ امّا داریم میرویم، داریم میرویم، عمده این است. اصلاً نگران نباشید؛ این حوادث وجود دارد؛ اگر این حوادث نبود باید تعجّب میکردید. حالا به‌مناسبت حضور آقایان، من در این جلسه خیلی بنا ندارم حرف بزنم، بنا دارم حرف بشنوم، امّا حالا شما ما را به حرف گرفتید.

* خوش‌لفظ: ببخشید.
* معظّمٌ‌له: نه عیبی ندارد. یک لشکر فرهنگی، یک جبهه‌ی فرهنگی، حمله کرده به انقلاب و به نظام جمهوری اسلامی؛ یک عدّه هم جانانه دارند از آن دفاع میکنند، جانانه دفاع میکنند؛ همین کتابها، همین نوشته‌ها. علّت اینکه می‌بینید من این‌قدر به شاعر انقلاب و به نویسنده‌ی انقلاب ارادت دارم و قلباً علاقه دارم، علّتش این است؛ چون میبینم اینها دارند چه‌کار میکنند، چون میبینم در مقابلشان چه کسی ایستاده و چه کسانی ایستاده‌اند و چه‌کار دارند میکنند، این را من دارم میبینم؛ و میبینم که یک عدّه‌ای سینه‌چاک ایستاده‌اند. شما راه هم که میروید، دارید مبارزه میکنید؛ شما، امثال شما آقای خوش‌لفظ! خوش‌لفظ، خوش‌معنا، خوش‌خواب،

* یکی از حضّار: خوش‌رفیق!
* معظّمٌ‌له: خوش‌رفیق،

* یکی از حضّار: خوش‌زخم!
* معظّمٌ‌له: خوش‌زخم(1) -بله- یعنی شماها همین‌طور که دارید راه میروید، نفس میکشید، حرف میزنید، اظهار وجود میکنید، این خودش مبارزه است، این خودش دفاع است، یک دفاع فرهنگی است. این آقایان که شعر میگویند، کتاب مینویسند، کتاب منتشر میکنند، کارهای گوناگون فرهنگی میکنند -[مثل] تحقیقات فرهنگی- اینها همه سینه‌سپرکردن است. تقریباً چهل سال از انقلاب گذشته، توقّع بوده که دیگر اینها نباشند، امّا شما می‌بینید دارد رویِش پشت سرِ رویِش جلو می‌آید. اینها شوخی است؟

* خوش‌‌‌لفظ: با نفَس شما است آقا.
* معظّمٌ‌له: نه نفَس [ما نیست]، اراده‌ی الهی است؛ ما همه وسیله‌ایم؛ ما کسی [نیستیم]؛ بخصوص حالا بنده که هیچ ولی شماها چرا. ما کسی و چیزی نیستیم. امّا میخواهم بگویم اینکه شما میگویید «آرامش، آرامش»، من آرامش دارم. من هیچ ناراحت [نیستم]. بعضی‌ها می‌آیند میگویند «ما دلمان به حالتان خون است»؛ میگویم بیخود! من راحتم، من دارم حرکت میکنم، من دارم حرکت را میبینم، برای من روشن است که دارد چه اتّفاقی در کشور می‌افتد؛ بله البتّه، دشمنی هست، مخالفت هست، اگر نبود باید تعجّب میکردیم، گروه‌هایی هستند «سازمان‌یافته»، برای ضربه‌زدن از روزنه‌ی فرهنگ، از روزنه‌ی هنر؛ با هم ارتباط دارند، پول خرج میکنند، پول میگیرند، خیانت میکنند، خباثت میکنند، پست‌فطرتی نشان میدهند -از این کارها همه[شان] دارند میکنند- برای اینکه یک‌جوری، نگذارند این انقلاب حرکت بکند؛ انقلاب هم دارد حرکت میکند، سینه‌اش را سپر کرده؛ آمریکایی‌ها اقرار میکنند به شکست، صهیونیست‌ها اقرار میکنند به شکست، آنهایی هم که احمق‌تر از این هستند که اقرار کنند -مثل سعودی‌ها و مانند اینها، چون مغرورند، احمقند- اقرار نمیکنند، امّا در دلشان اقرار میکنند، این است قضیّه. نخیر، هیچ نگران نباشید!

* خوش‌‌‌لفظ: الحمدللّه؛ خدا سایه‌ی شما را ان‌شاءاللّه برای ما حفظ کند.
* معظّمٌ‌له: خدا ان‌شاءاللّه سایه‌ی شماها را کم نکند، سایه‌ی رزمندگان را کم نکند، سایه‌ی خانواده‌های شهدا را کم نکند. خانواده‌های شهدا گاهی می‌آیند اینجا پیش من؛ اصلاً زبان انسان قاصر است از اینکه این حالتی را که اینها دارند، توصیف کند. زن نسبتاً جوان که فرزند جوان‌تر از خودش رفته جبهه و در سوریه شهید شده، آمده و با یک شهامتی حرف میزند و با یک گذشتی حرف میزند! خب میدانید، حالا با وضع دوران دفاع مقدّس هم فرق دارد؛ آنجا صدای توپ دشمن را همه می‌شنفتند، اینجا صدای توپ را فقط گوشهای شنوا می‌شنوند، همه نمی‌شنوند، درعین‌حال در یک چنین شرایطی، این مادر، این همسر، این پدر [جوانشان را میفرستند]. چند روز پیش از این، یک عدّه‌ای از آنها اینجا بودند؛ من اسم یک خانواده‌ای را آوردم، پدر خانواده [آمد]، دیدم یک مردی آمد جوان -خودش جوان بود، شاید مثلاً چهل و چند سال یا چهل و دو سه سال- این جوانش را، پسرش را [فرستاده بود]. گفتم پسر بزرگت بود؟ گفت بله. پسر بزرگِ جوانِ مثل گل را فرستاده سوریه! اینها مهم است؛ چیزهای عجیبی است. این انقلاب یک چیز عجیبی است؛ حتّی شماها هم که رفته‌اید در دلش و آن‌جور کار کرده‌اید، هنوز به آن اعماق و ریزه‌کاری‌هایش نرسیده‌اید؛ ما که بیشتر از شما نرسیده‌ایم؛ خیلی این انقلاب چیز عجیبی است. این برای اربابهای دنیا، حالاحالاها دردسرها خواهد داشت؛ این اوّل کار است الان. زنده باشید.


ناو هواپیمابر آمریکایی با 40 تا 50 جنگنده و شش هزار نیرو یک سیبل

    نظر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با حضور در برنامه تلویزیونی ثریا به تشریح برخی نقاط قوت نیروهای مسلح در حوزه موشکی و پهپادی و برخی ناگفته‌ها در این حوزه پرداخت.

وی با بیان اینکه ما دقت در حوزه موشکی را مدیون رهبری هستیم به ماجرای سه عملیات موشکی علیه تروریست‌ها در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مطالبه اصلی رهبر انقلاب بر این بود که در این عملیات‌ها به مردم عادی و غیرنظامی آسیبی نرسد و ما توانستیم در این عملیات‌ها با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: در جریان این سه عملیات تنها دو موشک به دلیل مسائل فنی دچار مشکل شد و اقدام به خودکشی کرد.

حاجی‌زاده افزود: این موشک‌ها مجهز به سیستمی هستند که اگر از لحاظ برد، سمت و... دچار مشکل شوند این امکان را دارند که اقدام به خودکشی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما بوده و به اصطلاح گوشت زیر دندان ما هستند، اظهار داشت: مثلاً برخی از این پایگاه‌ها در فاصله 300 تا 400 کیلومتری ما قرار دارند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه برای مثال به پایگاه‌های آمریکایی العدیبه در قطر، پایگاه الظفر در امارات و قندهار در افغانستان اشاره کرد و گفت: ما حتی می‌دانیم که هواپیمای بدون سرنشین RQ170 آمریکایی در پایگاه قندهار در کدام آشیانه بوده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند اما امروز برای ما فرصت هستند.

وی در حوزه تهدیدات دریایی و شناوری نیز گفت: شما موشک‌های 700 کیلومتری ما را دیده‌اید که نقطه‌زن و بالستیک هستند. ما از اینها نمی‌توانیم در خلیج فارس استفاده کنیم بلکه در دریای عمان به کار گرفته می‌شود و شما حساب کنید که ناو هواپیمابر آمریکایی با 40 تا 50 جنگنده و شش هزار نیرو یک سیبل برای ما است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: در حوزه پهپادی نیز ما امروز بزرگترین کلکسیون پهپادهای غنیمتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که پهپادهای MQ1 و MQ9 و شدو و اسکن‌ایگل و RQ170 آمریکایی و هرمس رژیم صهیونیستی از جمله آنها است.

حاجی‌زاده تأکید کرد: در حوزه هواپیمایی بدون سرنشین در دنیا ما در بین 4 تا 5 کشور اول قرار داریم و در منطقه نیز نه تنها در این حوزه بلکه به لحاظ قدرت نیروهای مسلح اولیم.

وی گفت: فرمانده نیروی هوایی یکی از کشورهای قدرتمند که به ایران آمده بود وقتی دستاوردهای پهپادی ما را دید گفت ما در این حوزه غفلت کردیم و شما از ما جلوترید و من به شما تبریک می‌گویم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد:‌ برای نمونه پهپاد شاهد 129 ما به صورت پرواز 24 ساعته در سوریه و عراق بالاسر تروریست‌ها حضور داشت و از خدمات آن نه فقط ما بلکه ارتش سوریه، روس‌ها، نیروهای حزب‌الله و بقیه نیز استفاده کردند.

حاجی‌زاده گفت: ما از این هواپیما و نیز مدل ساخته شده از روی RQ170 آمریکایی در جهت بمباران مواضع تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق استفاد کردیم.

وی در خصوص توانمندی در حوزه پدافند هوایی نیز گفت: فرماندهان سوری و عراقی که به ایران آمده بودند وقتی دستاوردهای ما را در حوزه پدافندی دیدند بسیار تعجب کردند. فرمانده عراقی که یک فرد متخصص و کارکشته بود می‌گفت من نمونه‌های فرانسوی، چینی و روسی را هم دیده‌ام می‌گویم تجهیزات شما از آنها بهتر است.

به گزارش فارس در برنامه ثریا برای اولین‌بار تصاویری از حملات موشکی به تروریست‌ها، استفاده از پهپادها در عملیات علیه داعش، تست پرواز پهپاد ایرانی ساخته شده از روی مدل RQ170 و نیز مکالمه ناو هواپیمابر آمریکایی به زبان فارسی با نیروهای سپاه در خلیج فارس منتشر شد.

 


آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!

    نظر

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان « آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!» به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از پایگاههای خبری در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF  اشاره کرد و در انتقاد از اظهارات محمد جواد ظریف در این مصاحبه نوشت:

 آقای ظریف در مصاحبه اخیر با یک سایت خبری و در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: پولشویی در کشور ما یک واقعیت است و کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌کنند به راحتی ده‌ها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه می‌کنند! ایشان در بخش دیگری از مصاحبه خود بدون آنکه از هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نام ببرد ادعا کرد که آنها فقط در یک قلم 30 هزار میلیارد تومان پولشویی کرده‌اند! اظهارات آقای ظریف بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام می‌شود»! به تیتر اول خبرگزاری‌های آمریکایی و اروپایی و سایت‌های خبری ضدانقلاب تبدیل شد.

درباره اظهارات آقای ظریف ‌در این مصاحبه اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروری است؛
1- جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟! جنابعالی در حالی که آمریکا اصرار داشت با ترساندن ملت از سایه جنگ اهداف خود را به ایران تحمیل کند، فرموده بودید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام تاسیسات نظامی ما را نابود کند! و با این اظهار‌نظر خود، آن‌هم از جایگاه وزیر امور خارجه به کمک آمریکا در تهدید نظامی علیه مردم وطنتان رفته بودید و نمونه‌های دیگری از این دست که تاکنون از جانب شما بی‌پاسخ مانده است!

2- فرموده‌اید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود و کسانی یا کسی در یک قلم 30 هزار میلیارد تومان پولشویی کرده است! خب! چرا این پولشویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟! 

3- ممکن است بفرمایید که خودداری شما از معرفی کلان‌پولشویان به علت ترس از آنهاست! در این صورت وقتی جنابعالی از پولشویان در داخل کشور می‌ترسید چه تضمینی هست که در انجام ماموریت خود در وزارت خارجه از کمترین تهدید دشمنان وحشت نکنید و منافع ملت و کشورتان را در پی این وحشت و ترس، بر باد ندهید؟!

4- این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)! آیا این اظهار‌نظر جنابعالی تخریب دولت و اعتراف به ناکارآمدی آن نیست؟! دولتی که خود یکی از اعضای اصلی آن هستید؟! 

5- آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار می‌گیرد. آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اگر به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه می‌کنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمی‌کنید؟!

6- از چهار لایحه FATF، لایحه موسوم به مقابله با تامین مالی تروریسم CFT که اصلی‌ترین آنهاست از سوی شورای نگهبان رد شده است. همان لایحه‌ای که جنابعالی اصرار فراوانی بر تصویب آن داشتید. اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریست‌ها نیست؟! یعنی دقیقا همان که آمریکا و اسرائیل و اروپا همه‌روزه ایران اسلامی را به آن متهم می‌کنند! بیهوده نیست که اظهارات جنابعالی بلافاصله به تیتر اول رسانه‌های دشمن تبدیل شده و برایتان کف و سوت می‌زنند؟!


ایران و آل سعود باید دست دوستی به هم بدهند!

    نظر

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی»- از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات- نوشت: «در خصوص توییت آقای ظریف و دعوتی که ایشان از عربستان سعودی برای تشکیل یک مجمع منطقه‌ای در راستای تأمین امنیت داخلی در آن نیز باید گفت که اگر عربستان بپذیرد که در مقابل پیشنهاد آقای ظریف دست دوستی دراز کند کار بسیار خوب و مهمی انجام داده است».

اکنون قریب به 4 سال است که آل سعود در یمن مشغول جنایت است و زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیده است.

تجهیز و حمایت از گروهک‌های تکفیری تروریستی در عراق و سوریه، سرکوب مردم بحرین، فاجعه منا، اخلال ارزی در بازار ایران و...تنها بخشی از اقدامات ضد انسانی آل سعود در سالهای اخیر است.

اما متاسفانه فعالین اصلاح طلب به موارد مذکور به هیچ عنوان توجه نکرده و با ژست مضحک «تنش زدایی» پالس ضعف و انفعال ارسال می‌کنند.

لازم به ذکر است که «قاسم محبعلی»-مرداد 97- در مصاحبه با القدس العربی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد.


FATF معیشت مردم را درست میکند، دقیقاً مثل برجام!

    نظر

روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز به صورت گسترده و هماهنگ به تعریف و تمجید از FATF و هشدار درخصوص نپیوستن به این سازمان بین دولتی پرداختند.

در همین رابطه روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «یک گام تا خروج از حصر مالی» نوشت: «فردا مجلس با رأی خود خطر انزوای مالی و پولی را از بین می‌برد».

روزنامه ایران نیز در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «چندی پیش که اعتراضاتی نسبت به مشکلات اقتصادی و گرانی بروز پیدا کرد، برخی افراد خواستند دست پیش بگیرند تا پس نیفتند و در نتیجه اقدام به تظاهرات و اعتراض کردند و در فضای رسانه‌ای نیز اظهارات گوناگونی از آنان منتشر شد که مسئولیت امور متوجه ما نیست و این دولت یا به تعبیری غیرروحانیون هستند که باید پاسخگو باشند. هنوز پژواک این صداها به کلی از میان نرفته بود که آزمون FATF نادرستی ادعاهای آنان را برملا کرد».

عبدی در ادامه نوشت: «مشکل اینجاست کسانی که می‌توانند تهدید به رد این لایحه کنند، چرا مسئولیت تبعات آن را نمی‌پذیرند؟ اختلال خرید و فروش کالا با جهان خارج، نقل و انتقال پول و... که ریشه بخش مهمی از مشکلات ما است، ریشه در همین نگرش دارد».

هیاهوی رسانه‌ای اصلاح طلبان درخصوص پیوستن به FATF دقیقاً مشابه هیاهوی این طیف در موضوع برجام است.

جریان اصلاح طلب در پی آن است تا با دوگانه دروغین «FATF-معیشت»، اینطور القاء کند که اگر به FATF بپیوندیم، همه مشکلات اقتصادی کشور رفع شده و اگر از این اقدام امتناع کنیم روزگار مردم سیاه می‌شود.

گروکشی معیشت مردم و استفاده ابزاری از آن برای نیل به اهداف سیاسی-که عمدتاً مغایر منافع ملی نیز هست- تقریباً به یک دستور کار برای طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.

افکار عمومی هنوز وعده‌های اقتصادی دولتمردان و طیف اصلاح طلب درخصوص برجام را فراموش نکرده است. وعده‌هایی از قبیل «لغو یکباره همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مالی و بانکی»، «کاهش قیمت ارز»، «رفع مشکل بیکاری، گرانی و رکود»، «سرازیر شدن سرمایه خارجی به کشور»، «به تاریخ پیوستن همه تحریم‌ها» و...

بدون برجام دلار 3300 تومان بود و با برجام به مرز 19 هزارتومان هم رسید. پراید 40 میلیونی و سکه 5 میلیونی و افزایش 72 درصدی قیمت مسکن در یکسال و گرانی سرسام آور اقلام ضروری خانوار همگی نتیجه اجرای برجام و به عبارت دیگر نتیجه غفلت از ظرفیت‌های عظیم داخلی و بی توجهی به مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

به اذعان مقامات ارشد دولت، آمریکا، آل سعود و چند کشور دیگر نقش ویژه‌ای در اخلال بازار ارز داشتند. کشورهای مذکور از اعضای اصلی FATF هستند. به نظر شما چرا معاون خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران- صراحتاً از تأخیر در پیوستن ایران به FATF ابراز نگرانی کرده است؟! آیا آمریکا دلواپس معیشت مردم ایران است؟!


محمد هاشمی: امام مخالف آتش زدن پرچم آمریکا بود!

«محمد هاشمی» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر سخنرانی آقایان اوباما یا کلینتون را طی سال‌های گذشته در سازمان ملل در نظر بگیرید آنها مانند آقای ترامپ صحبت نکرده و هیچ زمانی به مسئولان ما توهین نکردند. امام راحل میان ملت و دولت آمریکا تفکیک قائل بودند. حتی خاطره‌ای از امام دارم که امام میان ملت و دولت آمریکا تفکیک قائل بوده و به یک چشم به آنها نگاه نمی‌کرد. یاد دارم زمانی در ایران هنگامی که رژه‌ای انجام می‌شد پرچم آمریکا را آتش می‌زدند و در ادامه صداوسیما از این حرکت فیلمبرداری و در نهایت در تلویزیون پخش می‌شد. آن زمانی که در صداوسیما مشغول بودم یک روز امام راحل من را صدا زدند و فرمودند پرچم متعلق به ملت آمریکاست، ما با ملت آمریکا مشکل نداریم بلکه با دولت آمریکا مشکل داریم، چرا که دولت آمریکا با ما بدرفتاری کرده است؛ بنابراین اینگونه تصاویر را در صداوسیما پخش نکنید».
یعنی بعضی وقتا احساس حماقت میکنم... مملکت ایران دست کیه..


پس از انتخاب ترامپ در آمریکا، مخالفین سیاست‌های او در خاک آمریکا-در اقدامی مسبوق به سابقه- اقدام به آتش زدن پرچمشان کردند! ترامپ اعلام کرد که این افراد باید مجازات شوند اما یک قاضی آمریکایی با استناد به قانون اساسی کشورش حکمی را مبنی بر آزاد بودن آتش زدن پرچم کشور در خاک آمریکا صادر کرد. در گذشته نیز افرادی که خود تبعه آمریکا بودند و حتی در ارتش این کشور شاغل بودند اقدام به آتش زدن پرچم این کشور نمودند که تصاویر آن در فضای وب موجود است! حال سؤال این است که زمانی که مراد ما از آتش زدن پرچم این کشور اعتراض به سیاست‌های خصمانه و جنایت‌های آمریکاست و قضات این کشور هم این اقدام را توهین به ملت نمی‌دانند «پس چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند»!