سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

همت تحسین برانگیزدختر اراکی در ایجاد کتابفروشی سیار

    نظر

کتاب، آن یار مهربانی است که همیشه و در همه لحظات می تواند با انسان باشد. اولین خاطره هرکس نسبت به کتاب با تداعی شعر «من یار مهربانم دانا و خوش بیانم» در کتاب فارسی دوره دبستان یا پیش تر از آن با خرید کتاب های جذاب داستانی کودکان که سرشار از رنگ بودند، شکل می گیرد.

کافی است کتاب را باز کنیم تا دنیایی پر از رمز و راز را به ما نشان دهد، دنیایی که با ورق زدن صفحات آن محو مطالب و تصویرسازی هایش می شویم. دنیایی که با هنر نویسنده و شاعر آن، حقیقتی از خلقت خداوند به مخاطب نشان داده می شود. با کتاب می توان نسبت به احوالات و حوادث گذشتگان و نیاکان و هر آنچه که به وقوع پیوسته اطلاع پیدا کرد. چه خوب رفیقی است که در تنهایی سنگ صبور است و هیچ توقعی ندارد جز اینکه مانند هر چیز ارزشمند در زندگی با دقت نگهداری و همیشه خوانده شود.

در مینی بوسی پر از کتاب بودم و کتاب شعری در دستم قرار داشت و اطرافم پر بود از کتاب هایی متنوع که به طور منظم در قفسات زیبا قرار گرفته بودند. عکس های زیبای شاعران و نویسندگان در گوشه ای از فضای فرهنگی این اتوبوس زیبا خودنمایی می کرد و از همه مهم تر ایجاد محیطی جذاب، ساده و خودمانی توسط یک دختر جوان، مرا بس شگفت زده کرد که توانسته بود در روزگاری که گرایش به مطالعه و کتاب خوانی کمرنگ شده، کمر همت ببندد و این فضای فرهنگی زیبا را با کمترین امکانات فراهم سازد.

مادرش در این هوای سرد پاییزی در گوشه ای از مینی بوس کنار بخاری نشسته بود و از نگاهش می شد فهمید که عاشقانه او را همراهی می کند و از موفقیت دخترش خوشحال است. دلم می خواست با او بیشتر آشنا شوم. با روی گشاده و در کمال احترام به بنده خوش آمد گفت و به این ترتیب باب گفت و گو با خانم مهدیه احمدی، دختر 23 ساله صاحب این کتابفروشی سیار و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته ریاضیات باز شد.

چه عاملی سبب شد که این کتابخانه زیبا و کتابفروشی سیار را در اتوبوس راه اندازی کنید؟

حرفه کتابفروشی از دیرباز در خانواده من رواج داشته است به طوری که پدر پدر بزرگم مرحوم شیخ هیبت الله احمدی جزو اولین کتابفروش های اراک بوده است. پس از وی به پدر بزرگم، پدرم، خواهرانم و من، این شغل به ارث رسیده است. روزی یکی از آشنایان ایده راه اندازی این کتابفروشی سیار را به من پیشنهاد داد و از این ایده خوشم آمد و از دی ماه 96 استارت این کار را برای کسب مجوز زدم.

برای راه اندازی این کتابخانه چقدر هزینه کردید؟ آیا مورد حمایت مالی قرار گرفتید؟

به هرحال باید برای راه اندازی چنین کتابخانه ای هزینه می کردم. سرمایه شخصی خودم را صرف این کار کردم و توانستم این اتوبوس را خریداری کنم. از دی ماه 96 تا الان قول وام را به من داده اند تا در این حوزه از من حمایت کنند اما تاکنون خبری از پرداخت وام نشده است.

کتاب های این کتابفروشی سیار را چطور تهیه کردید؟

هنگامی که اتوبوس را خریداری کردم به فکر این بودم که کتابفروشی ام خیلی شیک و مدرن باشد و قفسه های چوبی برای آن تهیه کنم که با توجه به گرانی اجناس مورد نیاز، این کار ممکن نشد و تصمیم گرفتم به ساده ترین صورت ممکن آن را بازگشایی کنم، تا این که کتاب هایی از مغازه سابق خود را به اینجا انتقال دادم و تعدادی کتاب نیز پس از دو سال توسط مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان به این کتابخانه اهدا شده است.

از انجام این کار چه احساسی دارید؟

بسیار خوشحالم و می دانم با وجود اینکه در جامعه این شغل از درآمد چندانی برخوردار نیست، اما همچنان بر هدف خودم یعنی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید دارم و تلاش دارم این کار را توسعه دهم.

یکی از مشکلات جامعه کنونی، ضعف فرهنگی است به همین دلیل تصمیم گرفتم با ایجاد این کتابفروشی به صورت سیار به عنوان یک ایده نو آن را در شهر مطرح کنم و از همه مهم تر دوست داشتم که امکان گردش و جانمایی اتوبوس در نقاط مختلف شهر را داشته باشم، البته به دلیل اینکه گواهینامه رانندگی مربوطه را ندارم برایم امکان پذیر نیست. اما قول می دهم به محض دریافت گواهینامه این تصمیم را عملی کنم. در حال حاضر این اتوبوس برای استفاده عموم علاقه مندان به کتاب در کنار پارک جنت قرار دارد.

در این محل صرفا به فروش کتاب می پردازید یا اهدای کتاب هم انجام می شود؟

در شروع فعالیتم با حضور بچه ها در سنین مختلف، مسابقه برگزار می شد و تعدادی کتاب کودک نیز اهدا کردم و در حال حاضر بیشتر کتاب ها فروشی است.

برای ادامه این راه چه تصمیمی اتخاذ کردید و آیا برنامه ای دارید؟

گسترش این فعالیت فرهنگی به ویژه حضور در روستاهای محروم از برنامه های آینده من است که به تبع هزینه های خود را به همراه دارد و به تسهیلاتی در این حوزه توسط نهادهای مربوطه نیاز دارم.

مساله گران شدن کتاب تا چه اندازه در فروش شما تاثیر داشته است؟

با اینکه قیمت کتاب گران شده است، اما روزی در دست خداست و بیشتر عشق و علاقه نسبت به کتاب است که به من در ادامه راه کمک می کند و انگیزه می بخشد.

چند ساعت در روز را صرف خواندن کتاب کرده و چه کتاب هایی مطالعه می کنید؟

در روز ساعاتی را به مطالعه اختصاص می دهم و بیشتر به حفظ اشعار علاقه مند هستم و رمان های معروف نیز مطالعه می کنم. فردی که در حوزه کتاب فعالیت می کند به اطلاعات حوزه کتاب باید مسلط باشد، پس کتاب های مختلفی را باید بخوانم.

آیا کتاب های مجازی که اخیرا باب شده را قبول دارید؟

برمبنای عقیده خود، اصلا آن را کتاب خواندن نمی دانم، زیرا انرژی مثبت را به انسان منتقل نمی کند و لذتی که در کتاب کاغذی خواندن است، با فایل های پی دی اف فضای مجازی قابل مقایسه نیست.

خواندن کتاب چه تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟

اگر امروز کتاب نخریم و نخوانیم، بعدها در زندگی بسیار ضرر می کنیم. چرا که این کتاب حاصل تجربه و زندگی نویسنده است و هر کدام از کتاب ها روایت گر یک زندگی است. زندگی شخصی من نسبت به همسن و سال هایم با تغییرات بسیاری همراه می باشد که متاثر از نقش کتاب بوده است و حتی توانستم به دوستانم نیز کتاب معرفی و آن ها را به خواندن کتاب تشویق کنم.

و سخن آخر؟

جای کتاب در انباری ها نیست، کتاب ها واقعا زنده هستند و باید عاشق آن ها باشیم تا این حس را درک کنیم. فکر می کنم خیلی از عوامل باعث شده که از کتاب فاصله بگیریم و نباید اینگونه باشد، چون بدون کتاب، از بسیاری دانسته ها و تجربیات محروم خواهیم ماند.


9 ویژگی مهم فروشندگان برتر و موفق در دیجیکالا

    نظر

در این مقاله، اسرار فروشندگان برتر در دیجی‌کالا را برایتان بازگو می‌کنیم. با رعایت این نکات شما هم می‌توانید یکی از فروشندگان برتر دیجی‌کالا شوید و از مزایایی مانند شرکت در شگفت‌انگیزهای بیشتر، شرکت در جشنواره‌های خاص و استفاده از بنر و شورتکات‌های دیجی‌کالا بهره ببرید.

فقط کافی‌ست اندکی زمان بگذارید و این 9 راه‌کار را مطالعه کنید.

1) ارائه‌ی قیمت رقابتی در مقایسه با بازار آفلاین و سایر فروشگاه‌های آنلاین

بهتر است بدانید که مشتری، فقط به این دلیل که شما فروشنده‌ی خوبی هستید از شما خرید نمی‌کند. مشتری کالایی را خریداری می‌کند که باور دارد آن محصول برایش حاوی سود و منفعت است. اگر مشتری با خرید محصول خوشحال نباشد یا نمونه‌ی همان کالا را در فروشگاهی دیگر، با قیمت ارزان‌تر پیدا کند، هرگز شما درآمدی نخواهید داشت. شما باید نشان دهید که قیمت و کیفیت محصولاتتان با فروشگاه‌های دیگر متفاوت است.
2) ارائه‌ی کالای باکیفیت و اصل (اورجینال) با گارانتی معتبر

در‌صورتی‌که از اصل بودن کالایتان اطمینان ندارید به‌هیچ عنوان کالا را برای فروش در سایت دیجی‌کالا قرار ندهید.

دیجی‌کالا از زمان تاسیس تا کنون، اصالت همه‌ی کالاهایش را تضمین و همه‌ی آن‌ها را با گارانتی اصلی و معتبر عرضه می‌کند. فروشندگان دیجی‌کالا هم متعهد هستند که هیچ‌گونه کالای قاچاق و غیر اصل را در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا عرضه نکنند.

زمانی که مشتری محصولی را خریداری کند و پس از دریافت محصول متوجه بی‌کیفیت یا غیر اصل بودن کالا شود علاوه بر اینکه محصول را مرجوع خواهد کرد، اعتمادش را نسبت به شما و دیجی‌کالا از دست می‌دهد.

3) تولید محتوای مناسب

همیشه در درج کالاهایتان دقت کنید. محتوای محصول به مشتری کمک خواهد کرد که خیلی سریع و راحت راجع به خرید محصول شما تصمیم‌گیری کند. در فروشگاه اینترنتی که فروشنده حضور فیزیکی ندارد، محتوای محصول، اصلی‌ترین نقش در فروش کالا را ایفا می‌کند. مشتری با دیدن عکس‌های باکیفیت‌ از زوایای مختلف کالا و مطالعه‌ی مشخصات فنی آن، اطلاعات کامل و جامعی راجع به آن محصول به دست می‌آورد و با مقایسه‌ی سریع محصول شما با محصول مورد نظرش خرید خود را انجام می‌دهد.

4) تحویل به‌موقع کالا به انبار

فروشندگان موفق حتما مدیریت زمان را بلد هستند. پیدا کردن کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای رساندن سفارشات مشتریان به انبارهای دیجی‌کالا یکی از مواردی است که نیاز به مدیریت دقیق دارد. در این مواقع بهتر است خودتان را جای مشتری بگذارید، برای شرکت در یک مهمانی از چند روز قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید، هدیه‌ای را انتخاب و خریداری نموده‌اید. حالا فقط چند ساعت تا شروع مهمانی فرصت دارید و خرید شما به‌دلیل تاخیر فروشنده در ارسال کالا به دست شما نخواهد رسید. احتمالا به شدت ناراحت شده و حتی ممکن است سفارشتان را کنسل کنید اما این بهترین قسمت داستان است. اگر دفعه‌ی بعد به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید، با دیدن دوباره‌ی نام همان فروشنده حتما صفحه‌ی محصول را ترک خواهید کرد.

5) بررسی موجودی انبار و جلوگیری از ناموجود شدن محصولات

گاهی ممکن است سفارش مشتری را با تاخیر ارسال کنید و این کاملا بستگی به انتخاب مشتری دارد که این تاخیر را بپذیرد یا سفارش را کنسل کند. اما بدترین حالت این است که شما کالایی را موجود کرده و پس از سفارش مشتری متوجه شوید که موجودی محصول مورد نظر "صفر" است و امکان تامین این محصول وجود ندارد.

مجددا خودتان را جای مشتری بگذارید، مشتری زمان زیادی صرف کرده تا خریدش را از سایت دیجی‌کالا انجام دهد. اگر خودتان مشتری این فروشنده باشید آیا برای بار دوم به این فروشگاه مراجعه می‌کنید؟

6) کاهش تعداد مرجوعی و کنسلی سفارش

این یکی از مهم‌ترین قوانین است. هدف از این همه تلاش، مراقبت و حفاظت از مشتری است. ارائه‌ی بهترین سرویس به مشتری منجر به خرید مجدد او خواهد شد.

چگونه میزان کنسلی و مرجوعی سفارشات را کاهش دهیم؟

محصول را در زمان تعیین شده و با بسته‌بندی مناسب به انبار ارسال کنید.

همان کالایی را که در سایت موجود کرده‌اید برای مشتری ارسال کنید.

از ارسال کالای معیوب و آسیب دیده برای مشتری خودداری کنید.

یک مشتری راضی، خرید از شما را به تعداد قابل‌توجهی از مشتریان احتمالی دیگر توصیه می‌کند.

7) افزایش تنوع محصولات موجود در سایت دیجی‌کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، فروشگاهی بزرگ به وسعت ایران است و مشتریانش از هر نقطه از کشور با سلایق و نیازهای متفاوت به این فروشگاه مراجعه می‌کنند. بنابراین هرچه تنوع کالاهای شما در گروه‌های مختلف کالایی بیشتر باشد، شانس فروش شما هم بالاتر است.

8) رعایت اصول و قوانین آموزش داده شده از جانب دیجی‌کالا

دیجی‌کالا مانند هر شرکت و سازمان دیگری برای ارائه‌ی سرویس و خدمات به مشتریانش قوانینی دارد. از درج کالا گرفته تا ارسال محموله به انبار و خدمات پس از فروش، همه دارای قوانینی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان تجربه‌ای خوب را برای مشتریان رقم زد. همه‌ی آنچه که باید به‌عنوان فروشنده‌ی دیجی‌کالا بدانید را در وب‌سایت سلرآکادمی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

9) پاسخگویی به درخواست‌های ارسالی از سمت همکاران دیجی‌کالا

دیجی‌کالا و فروشندگانش در کنار هم کار می‌کنند، همان‌طورکه گاهی شما با مرکز فروشندگان در تماس هستید ممکن است همکاران ما هم نیاز به برقراری ارتباط با شما داشته باشند.


نکاتی در مورد وام ازدواج

    نظر

با سلام
وام ازدواج فقط تا دو سال بعد از تاریخ عقد قابل دریافت است.
وام ازدواج را فقط از طریق این سایت میتوانید ثبت نام کنید.
به هر کس فقط یکبار تعلق میگیرد و ازدواج دوم و سوم تاثیری ندارد.
موقع ثبت نام و انتخاب شعبه به تعداد افراد در صف دقت کنید و بانکی رو انتخاب کنید که کمترین تعداد در صف باشند.


عصرانه در سفر

    نظر

وعده عصرانه از اهمیت ویژه ای برخودار است به خصوص زمانی که کودکان در سفر حضور داشته باشند. حفظ سلامتی آنان و نوآوری در تهیه عصرانه اشتهای آنان را به خوردن تحریک کرده و سلامت آنان را در تمام مدت سفر تأمین می کند. ایده زیر علاوه بر اینکه باعث تندرستی می شود و سلامتی اعضای خانواده به خصوص کودکان را تأمین می کند، هزینه و زمان کمی را نیز به خود اختصاص می دهد و به علت تنوع با ذائقه کودکان و تنوع طلبی آنان کاملاً هماهنگ است.
زمان تهیه: 15 دقیقه
مواد لازم برای 4 نفر:

  • 12 عدد تخم مرغ درشت
  • 1/3 فنجان ماست کم چرب
  • 2 قاشق چایخوری سس خردل
  • 3 قاشق چایخوری آب لیموترش

طرز تهیه
از قبل تخم مرغ ها را که کاملاً پخته شده است پوست گرفته و سپس از طول تخم مرغ با یک چاقوی تیز نصف کنید. درون ظرف کوچکی زرده های سفت شده تخم مرغ را قرار داده و سپس با نوک چنگال به آرامی له کنید. سپس ماست را کم کم اضافه کرده و به آرامی مخلوط را هم بزنید. آب لیمو و فلفل و نمک و خردل را به آن افزوده و باز هم به آرامی مواد را مخلوط کنید.
درون سفیده تخم مرغ ها را با این مخلوط پر کنید. از سبزیجات و میوه هایی که همراه دارید روی تخم مرغها را تزئین کنید.
این هم پست گوناگون
بقیه ی پستهای این مدلی توی قسمت آرشیو گوناگون هست. میتونید بخونید.


صبحانه در سفر

    نظر

ایده های جدید و فوری برای تهیه صبحانه در جنگل، کویر و مناطقی که خودتان اقدام به تهیه صبحانه می کنید سفر را به یادماندنی تر و جذاب تر می کند. ایده زیر که به سرعت قابل اجراست، صبحانه ای به یاد ماندنی و خاص را برایتان ارمغان خواهد آورد. زیرا در سفر ظروف زیبا در دسترس نیست و زیبایی غذای تهیه شده این کمبود را جبران می کند.
زمان تهیه: 15 دقیقه
مواد لازم برای 2 نفر:

  • 2 ورقه نان تست
  • 4 قاشق مربا خوری روغن زیتون
  • 2 عدد تخم مرغ
  • کمی نمک و فلفل
  • 2 عدد گوجه فرنگی متوسط
  • یک قاشق چایخوری پنیر رنده شده

طرز تهیه:
روغن را درون تابه ای ریخته و صبر کنید تا گرم شود. لبه لیوان را روی نان تست گذاشته و به اندازه محیط آن را جدا کنید. نان تست را درون تابه قرار داده و سپس تخم مرغ را درون فضای ایجاد شده در نان بریزید تا تخم مرغ ها پخته شوند. گوجه فرنگی ها را که از قبل نصف کرده و به آن نمک و فلفل پاشیده اید سرخ کنید. تکه نان جدا شده از داخل نان تست را نیز سرخ کنید. سپس روی نان تست و تخم مرغ کمی پنیر بپاشید.


اینم آشپزی در اقلیم رهاییمؤدب


چارچوب نظری و مفهومی درپژوهش

    نظر

چارچوب نظری (Theoretical Framework) یا چارچوب مفهومی (Conceptual Framework) – که کم و بیش مترادفند - همچون دریچه است که محقق از آن منظر به پدیدهء مورد بررسی نگاه می کند. وجود کلمهء چارچوب (Framework) در این ترکیب برگرفته از همین واقعیت است. گویی محقق در ابتدای مطالعهء خود، لنز مشخصی را انتخاب کرده و بر اساس آن به پدیدهء مورد نظر می نگرد و بر اساس آن داوری می کند. بر این اساس، به آن «چارچوب مرجع» (Frame of Reference) نیز می گویند. گاهی این لنز یک نظریه (Theory) مشخص و گاه مجموعه ای از نظریه های به هم مرتبط است که یک گفتمان علمی (Scientific Discourse) را می سازد.


دانلود شاهزاده روم

    نظر

کارگردان: هادی محمدیان | موضوع: انیمیشن، عاشقانه، حماسی | تاریخ انتشار: 1394

مدت زمان: 72 دقیقه | نوع فیلم: سینمایی | مخاطب: عام

فرمت فیلم: MKV حجم: 970 MB

شاهزاده

خلاصه داستان:
قصه ی عاشقی و دلدادگی بانویی پاک‌دامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون مسیح است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام ازدواج میکند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آینده ای نزدیک جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود...

دانلود رایگان انیمیشن سینمایی شاهزاده روم با کیفیت عالی720P


آموزش نصب وردپرس روی هاست به قلم بیگ تم

    نظر

با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز با اموزش نصب وردپرس روی هاست خدمتتون هستیم آموزش نصب وردپرس wordpress روی هاست قسمت دوم از مدرسه ی وردپرس می باشد , قصد داریم که در این اموزش شما را با چگونگی نصب وردپرس روی هاست لینوکس cpanel آشنا کنیم که در سایر هاست ها هم زیاد با هم فرقی ندارن چرا که باید سایتی که با وردپرس راه اندازی می کنیم در root ( ریشه ) قرار بگیره. که در این اموزش به صورت کامل توضیح داده میشه.

ابتدا به فایل وردپرس نیاز داریم که می تونید از سایت وردپرس فارسی جدیدترین نسخه ی وردپرس فارسی رو دانلود کنید, پیش نهاد می کنم از سایت وردپرس فارسی دانلود کنید از جاهای دیگه دانلود نکنید ( به دلیل امنیتی )

خوب بریم سراغ اموزش :

وقتی شما از یک شرکت هاستینگ هاست اجاره می کنید و یک دامنه برای خودتون ثبت می کنید مدت 24 ساعت طول میکشه البته برای هاستینگ های مختلف این ساعت متغییره شاید 24 , 48 و یا حتی 72 ساعت طول بکشه تا سایت شما با دامنه ی خریداری شده فعال بشه. خوب بعد از مراحل خرید یک ایمیل حاوی اطلاعات برای شما ارسال میشه اطلاعاتی درباره ی سرویس خریداری شده و نام کاربری هاست و رمز هاست که تو ایمیل گفته برای ورود به هاست به چه آدرسی برید. که اغلب هاست های لینوکس cpanel به این صورته که به انتهای آدرس سایتتون /cpanel رو اضافه کنید. حال بعد از اینکه وارد صفحه ی ورود هاستتون شدید از شما نام کاربری و رمز عبور می خواد که با ایمیل براتون ارسال شده. مثل تصویر زیر :

آموزش نصب وردپرس روی هاستدر تصویر بالا از شما نام کاربری و رمز عبور به هاستتون رومی خواد که با وارد کردن اطلاعات خود وارد هاست میشید مثل تصویر زیر :

آموزش نصب وردپرس روی هاستوقتی وارد هاست شدید با صفحه ای مثل تصویر بالا روبرو میشیدکه ظاهر هاست لینوکس شماست که گزینه های زیادی داره و فوق العاده حرفه ای هستش , در این صفحه شما باید روی گزینه ی File Manager که در تصویر مشخص کردیم لیک کنید , وقتی روی این گزینه کلیک کردید یک کادر ظاهر میشه و می پرسه می خواید به کدوم قسمت وارد بشید که در تصویر زیر مشخص کردیم.

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که میبینید با کلیک روی گزینه ی File Mamager یه کادری ظاهر میشه مثل تصویر بالا که مشخص شده باید روی کدوم گزینه کلیک کنید , که بعد از انتخاب باید روی دکمه ی Go کلیک کنید. تا وارد بشید به تصویر زیر نگاه کنید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که در تصویر میبینید وارد قسمت public-html شدیم در تصویر مشخص کردیم که مسیر فعلیمون کجاست و بخش اپلود فایل کجاست , وقتی که هاست می خریم حافظه ی هاست ما خالیه و هیچ چیزی داخلش نیست در تصویر ما یک پوشه ایجاد کردیم تا فایل هایی که قبلا در این قسمت بود رو اونجا قرار بدیم , و بعد از آموزش سر جاشون انتقال بدیم. همون طور که گفتم این قسمت خالیه .فایل وردپرس که در بالا گفته شد از سایت وردپرس فارسی دانلود کنید رو باید اینجا آپلود کنید. به تصویر زیر نگا کنید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستروی گزینه ای که در تصویر مشخص شده کلیک کنید تا صفحه ی آپلود براتون ظاهر بشه در صفحه ی آپلود نیز روی گزینه ی Choose File کلیک کنید و به قسمت پایینش دست نزنید و بزارید تو حالت پیش فرض باقی بمونه. مثل تصویر:

آموزش نصب وردپرس روی هاستبله دوستان همون طور که در تصویر مشخص شده روی گزینه choose file کلیک کنید , بعد از کلیک روی این گزینه پنجره ای باز میشه که می تونید فایل وردپرس دانلود شده را انتخاب کنید تا آپلود بشه. خوب بعد از اینکه فایل رو انتخاب کردید و آپلود انجام شد و به پایان رسید می تونید به صفحه ی قبلی باز گردید و صفحه را رفرش Refresh کنید و نتیجه را ببینید , همون طور که می بینید فایل وردپرس با پسوند زیپ آپلود شده. wordpress.zip  این فایل رو باید از حالت زیپ خارجش کنید به تصویر زیر نگا کنید :

آموزش نصب وردپرس روی هاستخوب همون طور که میبینید فایل wordpress.zip آپلود شده و باری خارج کردن از زیپ روی اون کلیک راست کنید و روی گزینه ی Extract کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل ها از زیپ خارج بشن بعد از اتمام عملیات یه کادری ظاهر میشه و میگه فایل ها از زیپ خارج شدن , حالا ما دو تا فایل تو هاست داریم یکی به اسم wordpress.zip که فیل زیپمون هست و یکی wordpress که همون فایله زیپ هستش که از حالت زیپ خارج شده. دیگه نیازی به فایل wordpress.zip نداریم و می تونید اون و حذف کنید. سپس .وارد پوشه ی wordpress بشید شاید اسم پوشه ی شما یه چیز دیگه باشه ما خودمون به وردپرس تغییر نامش دادیم , که فرقی نمیکنه وارد اون پوشه بشید و همه ی فایل ها رو انتخاب کنید و انتقالشون بدید به ریشه. به تصویر زیر توجه کنید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستدر تصویر مشخص شده که باید چیکار کنید ,select all کلیک کنید تا همه ی فایل ها انتخاب بشن سپس روی move file که در تصویر مشخص شده کلیک کنید , با کلیک روی گزینه ی move file یه کادری باز میشه و می پرسه به کجا انتقال داده بشه مثل تصویر زیر:

آموزش نصب وردپرس روی هاستدر کادر move file قسمت پایین باشد مشخص کنیم تا فایل ها به کدوم قسمت برن اون قسمتی که نوشته public_html تو اون کادر اسم پوشه ی وردپرستون هم هست که باید مثل تصویر بالا بشه یعنی اسم پوشه رو از اخرش حذف کنید و بعدش روی گزینه ی move file (s) کلیک کنید, میبینید که کل فایل ها از اینجا حذف و به مسیری که انتخاب کردید رفت , تو همین صفحه اونجایی که select all رو انتخاب کردید یه گزینه ی دیگه هست به نام back که به عقب بر می گرده روی اون کلیک کنید تا یه مسیر به عقب برگردید همون طور که میبینید همه ی فایل ها رو اینجا انتقال دادیم . حالا تو این فایل ها دنبال فایل wp-config-sample.php بگردید به تصویر زیر نگاه کنید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که در تصویر میبینید باید فایل wp-config-sample.php رو انتخاب کنید و روی گزینه Rename که در بالای تصویر مشخص شده کلیک کنید , بعد از این که روی rename کلیک کردید یه کادر ظاهر میشه اینجا باید اسم این فایل رو تغییر بدید , کادر تغییر نام در تصویر مشخص شده باید به جای ایون اسم wp-config.php رو وارد کنید یعنی -sample رو پاک کنید و بقیش بمونه.

خوب تا اینجای کار خوب پیش اومدیم اگه تو مرورگرتون آدرس سایتتون رو وارد کنید میبینید یه خطایی ظاهر میشه با اسم خطا در دیتابیس ( بانک اطلاعاتی ) , چرا؟ چون هنوز واسه وردپرسمون دیتابیس تعریف نکردیم. برای ساخت دیتابیس به صفحه ی اول هاستتون برید در تصویر زیر مشخص شده:

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که در تصویر میبینید و مشخص شده برای ساخت دیتابیس باید وارد قسمت mysql بشید , روی این گزینه کلیک کنید حواستون باشه در این قسمت نام دیتابیس , یوزر و پسووردی که انتخاب می کنید باید یادتون بمونه چون باید این اطلاعات رو تو فایل وردپرسی که تغییر نام دادیم وارد کنیم. خوب بعد از کلیک روی mysql با صفحه ای مثل تصویر زیر روبه رو میشید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستخوب تصویر بالا مربوط به صفحه ی دیتابیس هستش , در قسمتی که مشخص شده شما باید نام دیتابیستون رو وارد کنید که خودش یه پیشوند داره مثلا واسه پیشوندش bigthem2 هست که اغلت همون اسم سایت هستش , داخل کادر شماره 1 نام دیتابیس را وارد کنید بهتره این اطلاعات رو روی یک کاغذی بنویسید که فراموش نکنید بعد از وارد کردن نام روی دکمه که با عدد 2 مشخص شده کلیک کنید من اینجا داخل کادر مثلا name رو وارد می کنم. بعد از کلیک روی دکمه یه صفحه میاد مثل تصویر زیر:

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که میبینید نامی که برای دیتابیس وارد کردید اینجا نمایش داده میشه خوب این شد نام دیتابیسمون bigthem2_name این نام دیتابیس ساخته شده توسط من هستش حالا واسه شما یه چیز دیگست , تو یه برگه یا کاغذی این نام رو با عنوان نام دیتابیس بنویسید که یادتون نره و روی گزینه ی Go Back کلیک کنید. با کلیک روی دکمه ی Go Back به صفحه ی قبلی بر می گردید , تو اون صفحه برید قسمت پایین تر قسمت my sql user اینجا باید یک یوزر برای دیتابیس درست کنیم در تصویر زیر مشخص شده در کادر شماره 1 نام را وارد کنید در کادر شماره 2 پسوورد را ورد کنید و 2 دومی تکرار پسوورد و سپس رو دکمه ی شماره 3 کلیک کنید , به تصویر نگا کنید:

آموزش نصب وردپرس روی هاستبعد از وارد کردن اطلاعات دکمه ای که با شماره 3 مشخص شده رو کلیک کنید , این نام با نامی که برای دیتابیس در مرحله ی قبلی انتخاب کردید فرق میکنه و یه اسم دیگه براش انتخاب کنید , سعی کنید از رمز پیچیده ای استفاده کنید البته یه کادری هست که درجه ی پسوورد رو بهتون میگه نام کاربری و رمزی که انتخاب می کنید رو یادداشت کنید. بعد از کلیک روی دکمه ی شماره 3 یعنی Create User صفحه ای مثل تصویر زیر میاد:

آموزش نصب وردپرس روی هاستبله همون طور که میبینید نام کاربری و رمزی که انتخاب کردیم رو نمایش میده نام کاربری و رمز رو یادداشت کنید. روی گزینه ی Go Back کلیک کنید و به صفحه ی قبل برید , تو اون صفحه قسمت پایین تر بخش Add user to database نامی که برای دیتابیس انتخاب کردید و نامی که برای یوزر انتخاب کردید رو انتخاب کنید مثل تصویر زیر:

آموزش نصب وردپرس روی هاستدر تصویر مشخص و توضیح داده شده یوزر و نام دیتابیس رو انتخاب کنید و روی add کلیک کنید , بعد از کلیک روی add یه کادر ظاهر میشه که باید همه ی گزینه هاش تیک داشته باشه برای اینکه همه ی گزینه هاتیک دار بشن :

آموزش نصب وردپرس روی هاستهمون طور که در تصویر مشخص شده عمل کنید و روی دکمه ی Make chages کلیک کنید و این کادر را ببندید , و روی Go Back کلیک کنید تا به عقب برگردید در این صفحه دیتابیسی که ساختیم با نام کاربری که براش انتخاب کردیم مشخصه :

آموزش نصب وردپرس روی هاستمیبینید که نام کاربری نام دیتابس و حجم مصرفی رو نمایش میده , خسته نباشید دیتابیس با موفقیت ساخته شد فراموش نکنید ایناطلاعات نام دیتابیس , نام کاربری و پسوورد رو لازم داریم.

حالا بر می گردیم داخل فایل های وردپرس همون فایلی که ویرایشش کردیم و شد wp-config.php اونجا برید و مثل تصویر زیر عمل کنید :

آموزش نصب وردپرس روی هاستدر تصویر مشخص شده که فایل wp-config.php رو انتخاب کنید و روی گزینه ی Edit که در بالای تصویر مشخص شده کلیک کنید باید اطلاعات دیتابس رو داخل این فایل وارد کنید. با کلیک روی edit یه کادری ظاهر میشه اونجا هم روی edit کلیک کنید , حالا صفحه ی ویرایشگر کدها باز میشه و شما باید اطلاعات دیتابس رو وارد کنید مثل تصویر زیر:

آموزش نصب وردپرس روی هاستدرتصویر مشخص شده که باید کدوم قسمت ها رو ویرایش کنید قسمت هایی که زیرشون خط کشیده شده باید پاک بشن و اطلاعات شما جایگزین بشن در این آموزش بنده نام دیتابیس bigthem2_name و نام یوزر bigthem2_nam و رمز انتخابی 123654789 بود که در تصویر باید جایگزین قسمت هایی که زیرشون خط کشیده شده بشن.

خسته نباشید مراحل نصب وردپرس به پایان رسید و شما می تونید آدرس سایتتون رو در آدرس بار مرورگر وارد کنید تا وارد سایت بشید البته یک مرحله که باقی می مونه بعد از وارد کردن آدرس سایت در مرورگر یه صفحه میاد خوش آمد گویی وردپرس , و از شما می خواد یه نام برای سایتتون وارد کنیئ و یه توضیح مختصر درباره ی سایتتون بنویسید و بعدش یه نام کاربری باید برای خودتون درست کنید که به صورت پیش فرض نوشته شده admin پیشنهاد میشه که admin رو پاک کنید (دلیل امنیتی) و یه نام دیگه بنویسید مثلا اسم خودتون سپس در قسمت پایین یه رمز برای نام کاربری ایجاد شده انتخاب کنید این اطلاعات با دیتابس فرق میکنه برای ورود به مدیریت سایت باید این اطلاعات رو وارد کنید , خوب در قسمت پایین ایملتون رو وارد کنید و روی راه اندازی کلیک کنید. حالا می تونید آدرس سایت رو در مرورگر وارد کنید و صفحه ی اصلی ساتتون رو ببینید برای ورود به قسمت مدیریت هم wp-login.php رو به آخر آدرس سایتتون اضافه کنید مثلا www.site.com/wp-login.php و در این صفحه نام کاربری که در مرحله ی قبل ایجاد کردید و رمز عبور رو وارد کنید و روی ورود کلیک کنید.

تبریک میگم شما موفق شدید به همین راحتی وردپرس رو روی هاست لینوکس نصب و راه اندازی کنید. لازمه که بگم کل این عملیات 5 دقیقه طول نمیکشه.

خوب دوستان وردپرس عزیز امیدوارم که این آموزش براتون مفید بوده باشه … منتظر اموزش های بعدی از بیگ تم باشید.


استرس را خاک کنیم

    نظر

اول اینکه از استرسهایتان حرف بزنید!
یک آدم صبور و دهن‌قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها وجفتکهایی که از "الاغ زندگی"چشمک خورده‌اید را با او تقسیم کنید...
بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند... علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، اوهم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید... و این یعنی آرامش..
دوم اینکه فقط به زمان حال فکر کنید!
گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید...
اصلا پاپیچ خرابکاریها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید، نشوید.
همه همینطور بوده‌اند وانگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد. آینده را هم که رسما باید این مدلی که بخواهد نگرانتان کند اصلاً و ابداً به حساب نیاورید.
ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است..
فکر هر چیزی، از خود آن چیز معمولا سخت‌تر و دردناک‌تر است...
سوم اینکه به خودتان استراحت بدهید!
حالامی‌گم استراحت، یکهو فکرتان نرود به سمت یک ماه عشق و حال وسط سواحل هاوایی...! وسط همه گرفتاریها واسترسها و بدبختی‌هاتون...!!!
آدم میتواند خیلی شیک به خود، مرخصی چند ساعته بدهد...
کمی تنهایی، کمی بچگی کردن، کمی _____ یا هر چیز نامتعارفی که شاید دوست داشته باشید.... که کمی از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را بگیرد...
مثل نهنگ‌ها که هر از چندگاهی به بالای آب می‌آیند و نفسی تازه می‌کنند و دوباره به زیر آب برمی‌گردند.
چهارم اینکه تن‌‌تان را بجنبانید!
ورزش قاتل استرس است...
لزومی هم ندارد که وقتی می‌گوییم ورزش، خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و به اندازه گوریل بازو دربیاورید...
همچین که یک جفتک چارکش منظم وخفیف در روز داشته باشید، کلی موثر است...
از من به شما نصیحت...
پنجم اینکه واقع‌بین باشید!
ما ملت شریف، بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم...
ششم اینکه زندگی‌تان، میدان و مسابقه اسب‌دوانی نیست !
خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنید... مقایسه کردن و"رقابت‌پیشگی"، استرس‌زا است...
اینکه جاسم فوق‌لیسانس دارد و من ندارم و قاسم لامبورگینی دارد و من ندارم و عبود فلان دارد و من ندارم، شما را دقیقا می‌کند همان اسب مسابقه که همه عمرش را بابت هویج ِ سر چوب، دویده وبه هیچ کجا هم نرسیده...
هیچ دونفری لزوما نباید مثل هم باشند...
خودتان باشید...
هفتم اینکه از مواجهه با عوامل "ترس‌زا" هراس نداشته باشید!
مثال ساده آن، دندان‌پزشک است...
وقتی دندان خراب دارید، یک کله پیش دکتر بروید و درستش کنید... نه اینکه مثل ____ بترسید و یک عمر را از ترس دندان‌پزشک، بادرد آن بسازید و همه لقمه‌هایتان را با یکطرفتان بجوید...
نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس ِ درد است...
ترس، استرس می زاید...
هشتم اینکه خوب بخورید و بخوابید و شعارتان "گور بابای دنیا " باشد!
آدمی که درست نخوابد و نخورد، مغزش درست کارنمی‌کند...
مغز علیل هم، عادت دارد همه چیز را سخت و مهلک نشان دهد...
آدم وقتی گرسنه و خسته است، یک وزنه یک کیلویی را هم نمی‌تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کیلویی...!!
 نهم اینکه بخندید!
همه مشکل دارند...
من دارم، شما هم دارید... همه بدبختی داریم، گرفتاری داریم و این موضوع تابع محل جغرافیایی آدمها هم نیست...
یاد بگیرید بخندید... به ریش دنیا و مشکلات بخندید...
به بدبختی‌ها بخندید... به من که دو ساعت صرف نوشتن این موضوع کردم،بخندید...
به خودتان بخندید...
دو بار اولش سخت است، اما کم کم عادت میکنید و می‌بینید که رابطه خنده و گرفتاری، مثل رابطه خیار است و سوختگی پوست... درمانش نمی‌کند اما دردش را کم میکند...