سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

درج پاورقی در نرم افزار آفیس ورد

    نظر

حتما برای شما در نویسندگی پیش آمده بخواهید پاورقی یا توضیحی زیر صفحات ورد اضافه کنید
مثلا از حدیثی استفاده کرده اید و میخواهید مثل کتابها در پاورقی با درج عدد منبع حدیث را توضیح دهید!
پاورقی ها با اعداد 1 ، 2 ، 3 ، ... شماره گذاری شده و به صورت زیر عمل می کنیم :
1 درون سند و بعد از عبارتی (یا کلمه ) که می خواهید پاورقی مربوط به آن را اضافه کنید ، کلیک نمایید.
2 روی سربرگ References کلیک کنید.
3 روی گزینه Insert Footnote همون جایی که آیکن AB هستش کلیک کنید.
برنامه شماره مربوط به پاورقی را در متن سند و در پاورقی نشان خواهد داد.

نکته : برای اینکه پاورقی در صفحه جدید دوباره از شماره یک شروع بشه باید مراحل زیر را انجام بدین :
1 ـ روی سربرگ References کلیک کنید.
2 ـ روی فلش کوچک سمت راست در زیرسربرگ footnotes کلیک کرده یک پنجره باز میشه در قسمت format و در زیر قسمت numbering گزینه restart each page رو انتخاب کنید.


بهترین کار برای مقابله با افراد تحقیر کننده چیست؟

    نظر

• این افراد را بشناسید
در ابتدا این نکته را بدانید کسی که دیگری را تحقیر می‌کند قبل از آنکه شما را مسخره کند خودش این حس را در درونش دیده و برای فرار از آن، دست به بروزش زده و شما را تحقیر می‌کند. یعنی دارای نقص یا کمبودی است که او را ناراحت کرده اما به جای رفع این نقص یا کمبود، دست به دفاع از موضع خود می‌زند.
کسی که در زندگی حس خوشبختی، موفقیت، عزت نفس و اعتماد به نفس را داشته و یا درصدد کسب آن باشد هرگز دیگری را تحقیر نمی‌کند چرا که کمبودی در خود حس نمی‎کند. پس چنین افراد را بهتر بشناسید، با شناخت بیشتر بهتر می‌توانید با آنها کنار بیایید.

• از همنشینی برحذر باشید
تا جایی که می‌توانید از شرکت در صحبت و یا نشست و برخورد با چنین افرادی دوری کنید. دوری یعنی اینکه تمایل به ارتباط صمیمی با او نداشته و جدیّت شما او را به یک برخورد سنگین متقابل وادار می کند.

• بحث نکنید
جدل و درگیری را به نقطه صفر برسانید. او در شأن شما نیست که با او یکی به دو می‌کنید. پس به جای درگیری لفظی با خونسردی پاسخی خنثی به او داده و با بی‌تفاوتی به طوری که عصبانیت یا ناراحتی در چهره شما پبدا نباشد از او تشکر کنید.

«فکر نمی‌کنی خیلی چاق و بد هیکل شدی؟» این جمله ممکن است زمانی به شما زده شود که هیکل خوبی دارید اما به قصد تحقیر و تمسخر شما زده شده است. بهترین جواب می‌تواند این باشد: "آره حق با توئه" یا «از اینکه به من اهمیت میدی ازت ممنونم.» با این حرف، نه دیگر بحث کش‌دار می‌شود و نه کینه جدی درست می‌شود.
در حقیقت شما با این پاسخ‌ها بستری برای عکس‌العمل طرف مقابل ایجاد نمی‌کنید.

• هرگز تلافی نکنید
در پاسخ به او که گفته: «فکر نمی‌کنی خیلی چاق و بد هیکل شدی؟» ممکن است عصبانی شوید و بگویید: «هر چی باشم از تو خیکی خوش استیل‌ترم.» اما با این پاسخ شخصیت خود را تخریب و نقطه ضعف نشان داده و از همه بدتر حرف وی را تایید کرده‌اید.
در مقابل این انتقاد تمسخرگونه در خفا و هنگامی که خودتان دو نفر بودید این طور بگویید: «از اینکه جلوی جمع این مسئله رو مطرح کردی خیلی ناراحت شدم. لطفا دیگه از این به بعد این حرف‎ها رو نزن.»

• تحقیر را با انتقاد یکی ندانید
گاهی ما نسبت به انتقاد ظرفیت پایینی داریم و همین امر باعث می‌شود آن را نوعی تمسخر یا تحقیر بدانیم. انتقاد در راستای بهتر شدن شما صورت می‌گیرد. به طور مثال دوستتان می‌گوید: «داستانی که نوشتی خیلی قشنگ بود اما آخرش رو غمگین تموم کرده بودی. ای کاش بهتر تموم می‌شد» و شما که تحمل نقد ندارید سریع از کوره در رفته و در دل کار دوستان را حسودی یا تحقیر محسوب می‌کنید.

شما باید طرز فکر خود را تغییر داده و این دو را از یکدیگر مجزا بدانید. مبادا طوری رفتار کنید که دیگر کسی جرأت نقدتان را نداشته باشد.

• تهدید را تبدیل به فرصت کنید
اصلی در مدیریت وجود دارد به نام تبدیل تهدید به فرصت. اگر تحقیر را نوعی تهدید به عزت نفس، شخصیت و شأن خود تلقی می‌کنید، می‌توانید آن را تبدیل به فرصت کنید.
اگر به شما گفتند: "هیکلت مثل بادکنک شده" آن را یک فرصت بدانید و با راهکارها و پاسخ‌هایی که پیشنهاد داده شد مشکل خود را شناخته و اگر واقعا چاق هستید به فکر لاغر شدن بیفتید.

شاید اگر کسی اینگونه به شما نگفته بود هرگز به فکر لاغر شدن و سلامت خود نبودید. پس می‌توانید از این مسئله منفی یک نکته مثبت بیرون بکشید.
پاسخ بدی را با بدی ندهید. پاسخ تحقیر را با تحقیر ندهید. سعی کنید بیشتر از آنکه با تلافی دلتان را خنک می‌کنید دوستتان را به اخلاق بدش آگاه و به او کمک به ترک این اخلاق کنید.
کسانی که مدام در حال تحقیر دیگران هستند نمی‌دانند چه نفرتی از خود در دل دیگران ایجاد می‌کنند که اگر می‌دانستند به این راحتی خود را منفور نمی‌کردند.


ویژگی های یک دانشمند موفق

    نظر

تا کنون به این مطلب فکر کرده اید که چرا نام برخی از دانشمندان نظیر ادیسون، انیشتین، داروین و... هیچ گاه فراموش نمی شود؟
چه چیز باعث می شود این افراد از دیگر پیشکسوتان علم و دانش موفق تر باشند؟
سعی شده است که تعدادی از فاکتورهای روانشناسی که باعث موفقیت قابل توجه برخی از دانشمندان می شوند به طور مختصر بیان شوند.

ارتباط های جدید برقرار کنید. خلاقیت در علم و تکنولوژی اغلب با کنار هم گذاشتن ایده ها به شکل ترکیبهای جدید بدست می آید. بسیاری از دانشمندان موفق مطالعات خود را به زمینه ی خاص که در آن تحقیق می کنند محدود نمی کنند. بلکه با مطالعات گسترده خارج از زمینه اصلی به این توانایی می رسند تا بین مشکلات معمولی که با آن ها سر و کار دارند و موارد دیگر ارتباط برقرار کنند که راه حل های جدید را کشف کنند.

تصویرسازی ذهنی کنید. این کار ایجاد ارتباط بین زمینه های مختلف علمی و نتیجه گیری روی دستاوردها را بسیار آسان می کند. روی پروژه های مختلف کار کنید. کار بر روی پروژه های متعدد با روش های مختلف، روش های جدیدی برای برخورد با پروژه خود ایجاد می کند.

محققان نباید تابع جمع باشند. چون در این شرایط انجام کار جدید میسر نمی شود و اکتشافات علمی و پیشرفت های تکنولوژی اغلب به کشف مکانیزم ها و دستکاری آن ها نیاز دارد.

از شکست ها و دستاوردهای ناهنجار نگذرید! کار در زمینه علم و تکنولوژی همیشه آن طور که مورد انتظار است پیش نمی رود. وقتی نتایج تجربی ناهنجار بدست می آید مهم است که محققین آنها را به جدیت دنبال کنند و از آنها سرسری نگذرند. از آزمایشات موفق و ناموفق چیزهای زیادی می توان آموخت.

داشتن پشتکار. با توجه به مشکلات و موانع زیادی که در مسیر تحقیقات علم و تکنولوژی وجود دارد محققین باید بر مشکلات اساسی متمرکز باشند و ار منحرف شدن به سمت مسائل جانبی بپرهیزند و یادداشت برداری دقیقی درباره موفقیت و شکستهایشان داشته باشند.

احساسات خود را کنترل کنید. کار کردن با ایده ها و ابزارها می تواند لذت بخش باشد اما انجام تحقیقی غیر استاندارد می تواند ترس از شکست را به بوجود آورد و لیکن این احساس باید مدیریت شود تا دانشمند بتواند به مدارج عالی برسد.

هیچ دانشمندی یک جزیره نیست! کار کردن به همراه دیگران می تواند عملکرد علمی را افزایش دهد. اغلب تحقیقات علمی امروز، جمعی و به شکل داشتن همکارانی منظم که در زمینه تحقیق سررشته دارند به صورت یک تیم انسجام یافته ، انجام می شوند.

نصیحت پذیر باشید. نگاه کردن به اینکه چگونه دیگر محققان موفق عمل کرده اند و گوش کردن به نصیحت مشاور نیز برای دانشمندان مفید است.

علم صرفاً یک فرایند روانشناسی و اجتماعی نیست بلکه تعاملات با جهان را نیز در بر می گیرد. دانشمندان می توانند از یافتن محیط های غنی برای مطالعه و ساختن ابزار برای شناخت خصوصیات آن محیط ها بهره مند شوند. امتحان کردن ایده ها فقط یک کار صرفاً منطقی نیست که خارج از نتایج، نظریه انجام شود بلکه تعاملی با جهان را در بر دارد که مشخص می کند که آیا خواص لازم را دارد تا به آن منسوب شود.

موارد و مطالب گفته شده همه ی آنچه را که میبایست در بر ندارد. در آینده سعی می شود تا از نقطه نظر دانشمندان بنام و موفق سخن گفته شود.


ساعات مصرف به تفکیک میان باری، اوج بار وکم باری چگونه است؟

    نظر

ساعات مصرف به سه رده میان باری ، اوج بار و کم باری به شرح ذیل تقسیم شده است:

از اول مهر تا پایان اسفند از اول فروردین تا پایان شهریور ساعات مصرف
از ساعت 5 تا 17 از ساعت 7 تا 19 میان باری
از ساعت 17 تا 21 از ساعت 19 تا 23 اوج بار
از ساعت 21 تا 5 از ساعت 23 تا 7 کم باری

مصارف ساعات اوج بار مشمول اضافه پرداختی و مصارف ساعات کم باری مشمول تخفیف میگردد. لذا انتقال مصارف به ساعات کم باری موجب کاهش بهای برق مصرفی میگردد.


دسترسی به اینترنت از طریق کابل برق

    نظر

اتصال به اینترنت ممکن است تا چند وقت دیگر از طریق اتصال به خروجی های برق به آسانی میسر شود. مخابرات خط قدرت از خطوط الکتریکی موجود به منظور انتقال پهنای باند مخابراتی به درون محیط های شبکه خانگی و ارائه سرویس های مخابراتی درون خانه ها و شرکت ها استفاده می کند. با وجود مزایایی که مخابرات خط قدرت می تواند ارائه دهد، اموری همچون چگونگی استاندارد سازی و مشکلات اقتصادی باقی می ماند که توسعه این تکنولوژی را به عقب انداخته است. بدون تکامل و توسعه در ایجاد استاندارد های مناسب و رگولاسیون به صورت جهانی، نمی توان مخابرات خط قدرت را به عنوان یک تکنولوژی درخور و بدون خطر مورد استفاده قرار داد. ایده به کارگیری شبکه های قدرت برای اهداف مخابراتی به زمانی حدود 8 دهه قبل بر می گردد.
   اگرچه شبکه های الکتریکی آن زمان اساساً برای انتقال انرژی با کمترین تلفات، و بدون در نظر داشتن نیاز های مخابراتی طراحی شده بودند اما خیلی زود دانشمندان موفق شدند هر دو کار یعنی انتقال انرژی با اتلاف کم و ارسال اطلاعات به صورت حقیقی را به صورت عملی و در حد رضایت بخشی ممکن سازند.در ابتدا فقط PSU ها قادر بودند به صورت مفیدی از این امکان بهره ببرند اما این وضعیت اخیراً تغییر کرده است. تغییر قاعده ای که در بازارهای انرژی و مخابرات در سال 1998 انجام شد به نوعی یک ابتکاری بود که به پیشرفت تکنولوژی مخابرات خط قدرت کمک خواهد کرد. به این ترتیب، PSU ها در آینده نزدیک با رقبایی مواجه خواهند شد که می خواهند زمینه های کاری جدید را در بازار مخابرات و با توجه به پتانسیل این تغییر قاعده فراهم کنند.
   تولید الکتریسیته می تواند گسترده تر شده به وسیله سرویس های value-added خاص، همچون قرائت خودکار اندازه از راه دور (دور سنجی)، طرح های شناسایی تعرفه و تنوع تعرفه، یا دیگر سرویس هایی به منظور اتوماسیون ساختمان و نهایتاً به منور تقویت مصرف کنندگان. مبحث آخر در حوزه اتصال شبکه های الکتریکی به درون یک محیط بسته نیز یکی از مباحث جذاب در این تکنولوژی به شمار می رود، از طرفی این تکنولوژی قادر است به عنوان یک جایگزین حقیقی برای شبکه های مخابرات بین المللی موجود، از همه نوع از جمله سرویس های صوتی، سرویس های دیتا و خصوصاً فاکس و دسترسی به اینترنت پر سرعت- کم هزینه برای تمامی منازل مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هدف اصلی ارائه روشی برای بهره برداری از خطوط قدرت داخلی به عنوان شبکه های گسترده محلی پر سرعت که بتوانند اطلاعات صوتی و تصویری دیجیتال را در کنار دیگر اطلاعات حمل کنند می باشد.
   این موضوع به واسطه جذابیت بالای آن بسیار گسترده مورد توجه قرار دارد چنانچه در ایالت متحده گام های رو به جلویی توسط Home Plug Alliance برداشته شده و اتحادیه اروپا نیز در طرح تکنولوژی های جامعه اطلاعاتی ISI به آن می پردازد. مطالعات بی شمار و آزمایشات پایکار بسیار زیاد نشان داده است که با ارائه یک رنج فرکانسی در حدود 20 مگاهرتز می توان نرخ دیتا را تا حداکثر چند صد مگابیت بر ثانیه با استفاده از ظرفیت کانال شبکه های توزیع در مراحل ولتاژ ضعیف و ولتاژ متوسط به دست آورد.
   این نتیجه به صورت بالقوه یک نوآوری بزرگ است که می تواند ارزش اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد. به عنوان یک نمونه امکان دسترسی به اینترنت از طریق پریزهای برق روی دیوار را می توان نام برد.
   امری که باعث خواهد شد عظیم ترین علوم و دانش بشری درهمه جهان و در یک زمان برای همگی در دسترس باشد و از طرفی هزینه های دسترسی بالای اینترنت که هم اکنون مانع بزرگی برای کاربران است به طرز قابل توجه ای تغییر خواهد کرد. در مقابل انتشار رادیویی، کاربران اینترنت قادر خواهند بود موضوعات مورد نظرشان را خودشان انتخاب کنند و به این ترتیب رسانه های گران قیمت کنونی به زودی به رسانه های پیش پا افتاده بدل خواهد شد اینها همگی به دلیل آسان و ارزان بودن دسترسی به اینترنت از طریق خروجی های الکتریسیته روی دیوار خواهد بود. با همزمانی استفاده از توان الکتریکی از طریق خروجی های دیواری امکان خرید و تجارت، دستیابی به اطلاعات و همچنین مخابرات جهانی در یک زمان ممکن خواهد شد.البته استفاده از شبکه های الکتریکی بدون محدودیت نیز نمی باشد، زیرا سرویس های موجود همچون باند های رادیویی موج بلند کوتاه و متوسط و باند های رادیویی آماتور فعلی یک باند فرکانسی از حدود 9KHZ تا KHZ 20را پوشش داده اند. برای اختصاص فرکانس و تعیین سطح محدودیت ها، راه حل هایی پیدا شده است. نظر به اینکه مخابرات روی شبکه های قدرت بطور اساسی Wire borne است، مقیاس های مناسبی برای جلوگیری از تشعشع سیگنال های غیر مجاز نیز پیدا شده است. هم اکنون تلاش های اصلی برای پیدا کردن راه حل هایی که نتیجه آنها سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) باشد در جریان است. نقل از سایت صنایع الکترونیک ایران


UHS چیست؟

    نظر

UHS مخفف عبارت “Ultra High Speed” می‌باشد و
اشاره به فن آوری جدیدی دارد که قادر است سرعت بیشتری را به انتقال اطلاعات
در مموری‌های SDHC, SDXC و مموری‌های سری microSDHC, microSDXC ببخشد.


تغییر نشانی و کدپستی کارت شناسایی ملی

    نظر

با سلام ؛ با توجه به وقت گیر بودن و سختی کارهای اداری در کشور ما
قصد داریم خدمتی از سازمان ثبت احوال کشور را به شما معرفی نماییم!
تغییر نشانی و کد پستی!
حتما برای شما هم پیش آمده که بسته ی پستی داشته اید
که به نشانی کد پستی موجود در کارت شناسایی شما ارسال شده و بسختی به دستتان رسیده!
یا از منزل قبلی اسباب کشی کرده و آدرستان تغییر یافته!
با چند کلیک میتوانید کد پستی و آدرس خود را به سامانه ی ثبت احوال کل کشور اعلام کنید!
اینجا را کلیک کنید!
این خدمات بسیار آسان و رایگان است!
برای مسئولینی که بفکر راحتی مردم هستند دعای خیر و آرزوی سلامتی دارم وبخاطر خدماتشان  تشکر میکنم!

و خدا مسئولینی که زندگی را برای مردم سخت میکنند لعنت کند!


حذف تبلیغات KM PLAYER

    نظر

با سلام حتما شما هم مثل من از اینکه KM PLAYER تبلیغاتشو
هنگام اتصال به اینترنت بدون اجازه نمایش میده کلافه شدین ، روش غیرفعال کردنش:

1.رفتن به آدرس زیر:
Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center

2.  گزینه ی Internet Option را انتخاب کرده و به تب Security رفته و گزینه ی Restricted Sites را زده و آدرس زیر را ADD کنید!
Player.Kmpmedia.Net

3. باید برنامه کی ام پلیر هنگام انجام عملیات باز نباشد و اینترنت هم وصل نباشید بهتر است.

پس از انجام اینکار چنانچه تبلیغات حذف شد یک دعای خیر برای بنده کنید!

اگر هم نشد شرمنده ما علممان در همین حد بود.

التماس دعا. یا علی.


دریافت شناسه شبا از طریق پیامک

    نظر

به منظور دریافت شناسه شبا از طریق پیام کوتاه لازمست یک پیام کوتاه در قالب زیر از سوی متقاضی به شماره 20008018 ارسال گردد. به محض ارسال نیز پاسخ به همراه کد شبای درخواستی برای مشتری بصورت پیام کوتاه ارسال می شود.
فرمت ارسال پیام کوتاه:
برای دریافت کد شبای حساب سپرده:       شماره حساب سیبا + فاصله + عدد صفر
مثال: 0 0301436204006
برای دریافت کد شبای حساب تسهیلات:    شماره حساب سیبا + فاصله + عدد یک
مثال: 1 0301436204006

جهت دریافت شناسه شبا سایر بانکها از لینکهای زیر استفاده کنید! منبع: سایت بانک ملی ایران

بانک ملی
بانک صادرات

بانک رفاه کارگران

بانک سپه

بانک مسکن

بانک صنعت و معدن

بانک کشاورزی

بانک تجارت

بانک توسعه صادرات ایران

بانک ملت

بانک تات

بانک اقتصاد نوین

بانک پارسیان

بانک پاسارگاد

بانک کارآفرین

پست بانک ایران

بانک سینا

بانک سرمایه

بانک سامان

 بانک دی  

اطلاعاتی در مورد SUPER HAD CCD

    نظر

SUPER HAD CCD اندازه و شکل لنزها به  گونه‌ای است که نور غیر مفید بین لنزها به حداقل برسد. بدین وسیله با استفاده از این تکنولوژی حساسیت نوری CCD ماکسیمم مقدار خود رسیده در حالیکه تعداد پیکسل‌های تصویر کاهش نمی‌یابد.
این نوع CCD ها توسط شرکت سونی ابداع گردیده که اکثر دوربین های CNB   و محصولات برخی دیگر از شرکت های معتبر فعال در زمینه تولید دوربین های مداربسته مجهز به آن می‌باشد.
شرکت سونی با بهره گیری از این تکنولوژی توانست کیفیت تصاویر را تا میزان دو برابر دوربین های هایپرهد بالا ببرد برای دستیابی به این تکنولوی فاصله بین میکرولنزهای روی پیکسل ها کاهش یافته است به این ترتیب لایه زیرین نور بیشتری را جذب می کند . با اینکار پدیده اسمیر (Smear) یا خطهای باریک و پهن افقی کنار منابع نور نیز در تصویر به1/50 کاهش یافته است . زیرا تغییر در ساختار پیکسل ها از انعکاس های غیر ضروری نور به روی CCD جلوگیری می کند.
مزیت اصلی  CCD های Super HAD نسبت به نمونه های CCD عادی سونی حساسیت بهتر انها نسبت به نور است. به طور تقریبی این CCD ها حساسیتی 2 برابر بهتر از CCD های عادی در مقابل نور دارند این به این معناست که دوربین هایی که به این CCD  مجهز شده باشند تصویری با نویز نصف در نور کم به شما می‌دهند.
این CCD ها همچنین حدود 6db (مقدار 6 دسیبل) نسبت سیگنال به نویز کمتری دارند.
توجه داشته باشید که نوع CCD  تفاوتی را در رزولوشن تصویر شما ایجاد نخواهد کرد و برای مثال در رزولوشن یکسان در CCD عادی و نوع Super HAD آن جزئیات یکسانی را به شما می‌دهد و CCD دوم تنها نویز کمتری در تصویر دارد.