سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

مرد عنکبوتی و شیطان پرستی بخش سوم

    نظر

بخش سوم ـ سه گانه عنکبوتی و عرصه سازی فرهنگی
در سال 2001 قسمت اول از سری مرد عنکبوتی به بازار آمد ، پس از مدتی قسمت دوم و در نهایت مرد عنکبوتی 3 در سال 2007 راهی بازار شد . در این سه گانه عنکبوتی ، قهرمان داستان که نقش منجی را برای مردم شهر دارد ، به وسیله ی نیش یک عنکبوت به توانایی های عنکبوتی دست می یابد . به بررسی نکات این مجموعه می پردازیم :
1 ـ آنچه قابل توجه است اینکه منجی در این مجموعه با پشتوانه ی تکنولوژی و علم مدرن و فناوری های پیشرفته غرب مردم را نجات نمی دهد .
بلکه قدرت فوق بشری او تنها از طریق یک حیوان به او انتقال داده می شود . یعنی می توان از حیوانات ویژگی های رفتاری کسب کرد که به وسیله ی آنها ، انسانها را نجات داد . با این روش منجی دیگر نیازی به قدرت الهی و تاییدات خداوند نخواهد داشت .
2 ـ تیتراژ ابتدایی قسمت سوم ، مجموعه ای از تارهای تنیده شده در سراسر فضا را نشان می دهد که به طور پیوسته و یکپارچه ، شبکه ای تار عنکبوتی را نشان می دهد که بر جهان حاکم است . این سیستم و شبکه تار عنکبوتی و سیطره آن بر جهان را می توان در سیستم کابلهای نوری فضای سایبرناتیک که جهان اینترنت را در کل دنیا به هم مرتبط ساخته نیز مشاهده کرد . همچنین در نقشه ی جامع علمی دنیا که توسط غرب شکل گرفته است و طراحی شده است ، همین سیطره تار عنکبوتی دیده می شود .
در پایان تیتراژ شروع فیلم در قسمت سوم نیز نمایی از شهر نشان داده می شود که قسمتهایی از این شبکه تار عنکبوتی می باشد و وقتی کنار هم قرار می گیرند ، شهر کامل می شود .
3 ـ آغاز قسمت سوم با نمایی از شهر همراه است که ساختمانهای آن شبیه به نمادهای ابلیسک می باشد که یکی از نمادهای شیطان پرستان است که در شهرهای مختلف جهان این نماد وجود دارد که سمبل آلت تناسلی یکی از شیاطین اساطیری غرب می باشد .
4 ـ در کل فضای فیلم نوع ساختمانهایی که در سکانسهای کوتاه نشان داده می شود ، غالباً دارای معماری فراماسونری می باشد . سازمان فراماسونری یکی از سازمانهای مخفی فوق العاده سری می باشد که در خدمت اهداف یهود و صهیونیزم جهانی می باشد .
5 ـ یکی از نکته های قابل توجه رنگ لباس مرد عنکبوتی می باشد . رنگ این لباس که از دو رنگ آبی و قرمز تشکیل شده است ، همرنگ لباس سوپراستارهای قبلی هالیوود مثل سوپرمن و ... می باشد . این دو رنگ اصلی پرچم ایالات متحده آمریکا می باشد . این رنگ لباس قهرمان داستان به مخاطب این پیام را القاء می کند که ، همانگونه که رنگ لباس منجی مردم و شهر آبی و قرمز بود ، منجی واقعی کشورها و ملت ها هم پرچمی به همین رنگ خواهد داشت و باعث مقبولیت پرچم آمریکا در ذهن مخاطبان می شود .
6 ـ یکی دیگر از ویژگی های لباس مرد عنکبوتی ماسک اوست که کاملاً با تارهای عنکبوت پوشیده شده است . اصولاً ماسک در اکثر فیلمهای هالیوودی مطرح می باشد . در این مجموعه نیز غالب شخصیتهای اصلی دارای ماسک های مختلف می باشند . در قسمت سوم این مجموعه ابتدای فیلم ، انواع ماسکهای یکی از شخصیتها ( هدی ) را نشان می دهد . ماسک ، کارکرد آن و فلسفه آن در مهمانی های فراماسونها و گروههای شیطان پرست ، مقوله ای مفصل و جدی می باشد که حتی در بازی های کودکان نیز به شدت رسوخ نموده است . بررسی این پدیده در ابعاد گوناگون لازم و ضروری می باشد که از فرصت این نوشتار خارج است .
7 ـ یکی دیگر از نمادهای این مجموعه که نهادینه شده است ، علامت سلام شیطان پرستان است که مرد عنکبوتی در حالت فرستادن تار خود ، این علامت را با دست نشان می دهد . این علامت یکی از رمزهای ارتباطی میان شیطان پرستان و گروههای موسیقی راک و رپ می باشد و در عکسهای مرد عنکبوتی به طور واضح مشهود است .
علامت سلام شیطان پرستان در قالب شخصیت مرد عنکبوتی بر روی کلیه محصولات با مارک مرد عنکبوتی ، در تمام بازارها دیده می شود . لوازمی مثل حوله ، پتو ، اسباب بازی ، عکس، پوستر و ... که با این علامت از مرد عنکبوتی در سطح شهر دیده می شود .
حتی پارکهای بازی ویژه کودکان که با شکل مرد عنکبوتی می باشد ، این حالت سلام شیطان پرستان را دارد . پذیرفته شدن این علامت و نهادینه شدن آن در میان مردم و کودکان ، در واقع نهادینه شدن نمادها و گروههای شیطان پرست می باشد . با این علامت ماهیت این منجی عنکبوتی کاملاً مشخص می گردد ، « منجی شیطان پرست » .
کمتر کودکی را می توان یافت که اسباب بازی یا وسایل مدرسه اش با عکسی از مرد عنکبوتی همراه نباشد . شاید در نگاه اول مسئله آنقدر جدی نباشد ، ولی با دانستن نقش و اهمیت الگوپذیری و همزاد پنداری در کودکان و نوجوانان ، اهمیت این مطلب روشن خواهد شد . نسلی که در کودکی با الگوهای مرد عنکبوتی و باربی ، همزاد پنداری کرده باشد ، در بزرگسالی ، چه باورها و نمادهایی را خواهد داشت ؟
8 ـ مرد عنکبوتی در قسمت اول ، جوانی با چهره ای معصومانه است که بسیار مودب و اخلاق محور است . او نوعی زهد و پارسایی را به نمایش می گذارد که در تمام مجموعه دیده می شود . زندگی محقرانه او در یک اتاق ، نداشتن شغل مناسب و پر درآمد ، زندگی فقیرانه ، عدم سوء استفاده از قدرت ، عدم استفاده از امکانات رفاهی ، همه و همه شخصیتی نیمه زاهد از او ارائه می دهد که برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می باشد .
9 ـ مرد عنکبوتی در قسمت اول با پدر دوست خود ، که قصد تسلط بر شهر را دارد درگیر می شود و شهر را از تهدید او نجات می دهد . در قسمت دوم یکی از اساتید دانشگاه که به قدرت علم و تکنولوژی مجهز است ، تلاش می کند که شهر را نابود نماید و باز منجی عنکبوتی ، ناجی شهر می شود . در قسمت سوم ، عامل تهدید کننده شهر ، دو عامل می باشد . مرد شنی که توسط تکنولوژی تغییر ساختار مولکوی ، ساختارش از شن شکل گرفته و عامل دوم یک موجود ناشناخته ، سیاه رنگ که خاصیت انگل مانند دارد و از خارج زمین وارد آمریکا شده است . در واقع منجی شهر با یک موجود تغییر ماهیت یافته و یک عامل بیگانه ، خارج از تمدن آمریکایی روبروست . بررسی این مراحل مبارزاتی مرد عنکبوتی در سه قسمت و ارتباط آن با حوادث آخرالزمان و اتفاقات منجی آخرالزمان ، مقوله ای مهم و راهبردی می باشد که باید در جای دیگر به آن پرداخت .
10 ـ در قسمت سوم ، یک عامل بیگانه از خارج زمین وارد می شود و به تمدن غرب حمله می کند . این موضوع در بسیاری از فیلمهای هالیوودی تکرار شده است مثل مجموعه بیگانه که در چند قسمت ساخته شد . پیام این موضوع برای جامعه آمریکا این است که ، همیشه تمدن غرب و آمریکا مورد تهدید یک عامل بیرونی و بیگانه و خارج تمدنی است . زمانی کمونیسم و زمانی دیگر اسلام .
قرار دادن همیشگی مردم در حالت تهدید ، یکی از سیاستهای ایالات متحده است که به وسیله ی هالیوود و رسانه های خبری ایجاد می گردد . این تهدید یا کمونیسم است که چندین سال جنگ سرد و جنگ ستارگان را به خود معطوف کرد . یا اسلام است که تروریسم و حمله به آمریکا را به آن نسبت می دهند .
موج بیگانه هراسی امروز تبدیل شده است به اسلام هراسی یا اسلام فوبیا .
11 ـ یکی دیگر از موضوعات فرهنگ سازی مرد عنکبوتی ، ارائه مدل زندگی آمریکایی یا وسترنیزیشن می باشد . وسترنیزیشن یا غربی سازی جهان به این معنی است که فرهنگ و روش و مدل زندگی غربی با تمام نمادها و فاکتورها برای تمام مردم جهان به صورت یک دستور العمل ارائه می شود و مردم جهان طبق این مدل غربی ، سبک زندگی خود را در ابعاد مختلف پیش می گیرند .
مدل نامزدی غربی ، مدل رابطه دختر و پسر آمریکایی ، مدل لباس آمریکایی ، مدل تفریح غربی ، مدل بیان احساسات غربی ، مدل خواستگاری غربی ، مدل عصرانه یا میان وعده های غذایی غربی ، مدل منجی گرایی غربی ، مدل دموکراسی آمریکایی ، مدل جشنواره ای غربی ، مدل زناشویی غربی ، همگی مدلهایی هستند که در سراسر مجموعه مرد عنکبوتی و غالب فیلمهای هالیوودی به عنوان مدل زندگی آمریکایی به جهان ارائه می گردد . هدف این جریان استحاله فرهنگی و سیطره ی فرهنگ و مدل زندگی آمریکایی بر جهان می باشد . نمونه های مختلف این غربی سازی را در جامعه ایران نیز می توان مشاهده کرد . مراسماتی مثل تزئین درختان و چراغانی کردن آن در ایام تولد حضرت مسیح توسط غیر مسیحیان ، جشن ولنتاین یا عید عشاق ، جشنواره مجسمه های یخی ، مغازه های فست فود ، شهربازیها و ... تمام این موارد قسمتهایی از تمدن غرب هستند که در فرهنگ ما وارد شده است .
آنچه در مجموعه عنکبوتی و دیگر تولیدات هالیوود ارائه می گردد ، سیطره ی تار عنکبوتی فرهنگ استعماری و شیطانی یهود ، صهیونیزم ، فراسومانها ، شیطان پرستان است که همان تار تنیده شیطان برای اغوای بندگان خداست .
12 ـ چهره ای که از کلیسا در قسمت سوم نشان داده می شود ، بیشتر به کلیساهای قرون وسطی شباهت دارد . کلیساهایی که با تاریکی و سیاهی عجین است . این سیاه نمایی و تاریک نمایی کلیسا در کنار سیاه نمایی قرون وسطی در فرهنگ و تاریخ غرب ، هدفمند می باشد . غرب با سیاه نمایی قرون وسطی که دوران حاکمیت کلیسا و دین بر اروپاست ، در واقع حاکمیت دین را زیر سوال می برد . آنچه هدف غرب است ، نشان دادن جامعه بدون سیطره دین است که پس از رنسانس از سیطره ی دین رها شد و به سکولاریزم منتهی شد . هر چه قرون وسطی را سیاه نشان دهیم ، نقش دین در زندگی را تاریک و منفی جلوه داده ایم ، در حالی که قرون وسطی از چنین سیاهی و مشکلاتی برخوردار نبوده و دارای رشد و امنیت نیز بوده است .
13 ـ آنچه برای کلیسا نقش مثبت تعریف می شود ، جایی می باشد که صدای ناقوس کلیسا باعث جدا شدن بیگانه از بدن مرد عنکبوتی می شود . یعنی باز آنچه نجات بخش مرد عنکبوتی است ، کلیسا می باشد . این اتفاق یادآور موضوع اعتراف به گناه در نزد مسیحیان و در کلیساست ، که فرد با اعتراف کردن به گناه خود و دادن وجهی به کلیسا ، گناهانش را پاک می کند .
14 ـ مرد عنکبوتی پس از رهایی از عامل بیگانه و کنار گذاشتن خصلت های منفی ، در زیر دوش حمام قرار می گیرد و با حالتی که آرامش رهایی و توبه را تداعی می کند ، در حال نوعی غسل کردن است . این عمل که در مسیحیت تعریف نشده است ، از فرهنگ اسلامی اخذ گردیده است . غسل کردن انواع آن در اسلام کاملاً معلوم و تعریف شده است حتی غسل توبه نیز در تعالیم اسلام آمده است ، که فرد پس از توبه کردن از گناهان خود برای پاکی روح و جسم ، غسل توبه انجام می دهد . ولی در مسیحیت تنها غسل تعمید ، با چند قطره از آب مقدس موضوعیت دارد . پس آنچه مرد عنکبوتی پس از توبه ، به شکل غسل انجام می دهد ، از فرهنگ اسلام گرفته شده است .
بدون آنکه نامی از اسلام برده شود . بعید نیست مدتی دیگر آن را به نام تمدن غرب مصادره نمایند ، همانگونه که علوم اسلامی را پس از رنسانس ، در غرب بازخوانی کرده و به نام خود ثبت نمودند .
15 ـ معماری که ما از کلیسا در قسمت سوم می بینیم ، دارای اشکال مثلثی فراوانی می باشد که یکی از نمادهای معماری فراماسونری است .