سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

خواص خرما و قند خرما

    نظر

ترکیبات شیمیایی خرما شامل ساکاروز 25 درصد، گلوکز 50 درصد، مواد‌آلبومینوئیدی آب و پکتین است. خرما ویتامین‌هایی مانند A، B، C، E و مقادیری املاح معدنی دارد. ترکیب آن درصد گرم میوه تازه، شامل 163 کالری انرژی، 9/0 گرم پروتئین، 3/0 گرم چربی، 38 گرم گلوسید، 30 میلی‌گرم فسفر، 3/1 میلی‌گرم آهن، 51 میلی‌گرم کلسیم و 10 میلی‌گرم ویتامین C است. به علاوه میوه خشک، 300 کالری انرژی، 2 گرم پروتئین، 6/0 گرم چربی، 60 میلی‌گرم گوگرد، 50 میلی‌گرم فسفر، 650 میلی‌گرم پتاسیم، 65 میلی‌گرم منیزیم، 70 میلی‌گرم کلسیم، 2 میلی‌گرم آهن، 2/2 میلی‌گرم نیاسین و مقدار کمی سدیم دارد.
خوردن 80 گرم خرما، 10 درصد نیاز روزانه بدن به نیاسین را جبران می‌کند. نیاسین برطرف کننده مشکلات گوارشی، روانی و پوستی است. این مقدار خرما همچنین 5 درصد نیاز روزانه به ویتامین‌های B1 و B2 را که در سلامت اعصاب و دستگاه گوارش نقش دارند، تامین می‌کند.
استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است. این میوه به دلیل وجود قند، قند کاهش یافته در دوران روزه‌داری را جبران می‌کند و به علت فیبر موجود و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را در برابر بی‌تحرکی حاصل از روزه‌داری به تحرک وا می‌دارد. خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت کرده و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل داشتن فسفر و منیزیم، موجب تقویت حافظه می‌شود.
قند مایع خرما در یک فرآیند طبیعی از میوه خرما و بدون هیچگونه افزودنی بدست می آید. ترکیبات تشکیل دهنده قند خرما همانند عسل کندوست و همان خواص به اضافه خواص میوه خرما را دارا می باشد.قند خرما را می توان بجای شکر سفید مستقیماً داخل انواع نوشیدنی نظیر چای ، قهوه و شیر و نیز در تهیه مرباجات ، شربتها ، کیک و شیرینی خانگی استفاده نمود.
ز این محصول در تولید انواع نوشابه ، شربت ، بیسکویت و کیک ، محصولات لبنی و مرباجات ،  ماء الشعیر ، شیرینی جات و ... بمنظور ارتقاء ارزش غذایی محصولات یاد شده استفاده نمود.
مزایا
·        ضد سرطان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد
·        تولید انرژی مضاعف در ورزشکاران
·        کنترل کننده فشار خون و میزان ضربان قلب
·        سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم ، منیزیم و کلسیم به مقدار کافی
·        قابل حل در مایعات با دمای پائین
·        کاملاً طبیعی و عاری از هرگونه مواد افزودنی
·        افزاینده چشمگیر شیر مادران
·        رفع پوکی و استحکام استخوان
وحید نوشت: من امروز 8 بطری قند خرما خریدم؛ شاید اولش خوشتون نیاد اما واقعا شهد مفیدی است! توی این آشفته بازار مواد غذایی بی مصرف ، نوشیدنی های بدون انرژِی و غذاهایی که خستگی را برایتان به ارمغان می آورد! یکبار هم شده امتحان کنید! ( حس پیام بازرگانی بهم دست داد!پوزخند)