سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

اطلاعاتی در مورد SUPER HAD CCD

    نظر

SUPER HAD CCD اندازه و شکل لنزها به  گونه‌ای است که نور غیر مفید بین لنزها به حداقل برسد. بدین وسیله با استفاده از این تکنولوژی حساسیت نوری CCD ماکسیمم مقدار خود رسیده در حالیکه تعداد پیکسل‌های تصویر کاهش نمی‌یابد.
این نوع CCD ها توسط شرکت سونی ابداع گردیده که اکثر دوربین های CNB   و محصولات برخی دیگر از شرکت های معتبر فعال در زمینه تولید دوربین های مداربسته مجهز به آن می‌باشد.
شرکت سونی با بهره گیری از این تکنولوژی توانست کیفیت تصاویر را تا میزان دو برابر دوربین های هایپرهد بالا ببرد برای دستیابی به این تکنولوی فاصله بین میکرولنزهای روی پیکسل ها کاهش یافته است به این ترتیب لایه زیرین نور بیشتری را جذب می کند . با اینکار پدیده اسمیر (Smear) یا خطهای باریک و پهن افقی کنار منابع نور نیز در تصویر به1/50 کاهش یافته است . زیرا تغییر در ساختار پیکسل ها از انعکاس های غیر ضروری نور به روی CCD جلوگیری می کند.
مزیت اصلی  CCD های Super HAD نسبت به نمونه های CCD عادی سونی حساسیت بهتر انها نسبت به نور است. به طور تقریبی این CCD ها حساسیتی 2 برابر بهتر از CCD های عادی در مقابل نور دارند این به این معناست که دوربین هایی که به این CCD  مجهز شده باشند تصویری با نویز نصف در نور کم به شما می‌دهند.
این CCD ها همچنین حدود 6db (مقدار 6 دسیبل) نسبت سیگنال به نویز کمتری دارند.
توجه داشته باشید که نوع CCD  تفاوتی را در رزولوشن تصویر شما ایجاد نخواهد کرد و برای مثال در رزولوشن یکسان در CCD عادی و نوع Super HAD آن جزئیات یکسانی را به شما می‌دهد و CCD دوم تنها نویز کمتری در تصویر دارد.