سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

در حاشیه اجرای حکم بمب گزاران حسینیه سیدالشهدا

    نظر

در حاشیه اجرای حکم اعدام:
- محل اجرای حکم، سالن ورزشی واقع در زندان عادل آباد شیراز بود.
- فضای حاکم بر محل اجرای حکم، بسیار سنگین و ناراحت کننده بود، از سویی خانواده شهداء با حمل تصاویری از فرزندان شهیدشان، یاد و خاطره این عزیزان گرانقدر را زنده کرده بودند و از سوی دیگر ورود بمب گذاران موجی از تنفر و انزجار را به راه انداخت.
- در هنگام اجرای حکم، حاضرین با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل"، " وطن فروش خائن، ننگت باد، مرگت باد" و... تنفر خود را نسبت به دشمنان انقلاب و اسلام ابراز می نمودند.
- متهم ردیف دوم، علی اصغر پشتر، پیش از بالا رفتن، از ماموری که به همراه وی به بالای میز رفته بود، می خواهد که با کنار زدن چشمبند، مکان استقرار خانواده معزز شهدا را به وی نشان دهد. این متهم در لحاظ پایانی عمر با نشان دادن علامتی با دست، اقدام به تمسخر خانواده های شهداء و ابراز پیروزی نمود که با واکنش شدید خانواده های شهدا و اعضای کانون مواجه شد. پدر شهیدان انتظامی و مادر یکی از شهدا، که از توهین این بمب گذار عصبانی بودند توسط بقیه همراهان کنترل و آرام شدند. همچنین تعدادی از حاضرین در سالن، پس از مشاهده این رفتار توهین آمیز پشتر، به طرف وی و دیگر همدستانش تعداد زیادی کفش پرتاب نمودند.
- یکی از جانبازان بالای 70 درصد حاضر در محل اجرای حکم، پس از مشاهده بمب گذاران، از شدت فشار روحی و یادآوری سختی های دوران درمان، دچار فشار عصبی شده و به کمک نیروهای امدادی حاضر در محل به بیرون منتقل شد.
- در حالی که جنازه بمب گذاران بر سر دار مجازات آویزان بود، حاضرین با ذکر صلوات از سالن خارج شدند.