سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

فیلم سیصد توطئه سینمای غرب( هالیوود)

    نظر

در این فیلم که با سرمایه‌ای عظیم و توسط یکی از کارگردانان معروف سینمای‌ هالیوود، «ژاک اشنایدر»، تولید شده ایرانیان موجوداتی وحشی زشت، نفرت انگیز، بی مغز، فرو رفته در پرده‌های عظیمی از جهالت و نادانی و فاقد قدرت تصمیم‌گیری معرفی شده اند. در راس این سپاهیان زشت روی نیز شاه هخامنشی سیاه پوست که علاوه بر کریه المنظری دارای شخصیتی فرو مایه و پست با خصوصیاتی زنانه ترسیم گردیده است قرار دارد. در مقابل یونیان مردانی سفیدچهره زیبا روی، شجاع، با تدبیر، مصمم و دلیر به تصویر کشیده شده‌اند که در سایه خرد و فرزانگی فرماندهی شجاع به نام لئونیداس در مقابل میلیون‌ها نفر سپاهیان ایرانی حماسه‌ای عظیم را خلق نموده و پس از به خاک و خون کشیدن هزاران تن از سربازان ایرانی جان خود را فدا کرده‌اند!

شدت تحریفات موجود در این فیلم به اندازه‌ای است که علاوه بر ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا، بسیاری از تماشاگران غربی نیز از نحوه ساخت فیلم «300»ابراز نارضایتی کرده و آن را توهینی علیه تاریخ و تمدنی جهانی دانسته اند. به هر صورت آنچه که مشخص است ساخت این گونه فیلم‌ها که پس از فیلم الکساندر یا اسکندر دومین حلقه توطئه فرهنگی جدید غرب علیه ملت سرافراز ایران محسوب می‌شود، ترفندی نو با ظاهری فریبنده و جذاب برای مخدوش ساختن تاریخ و تمدن درخشان ایران در عهد باستان و خصوصا در دوره هخامنشیان که از نظر فرهنگ مادی و معنوی و معتقدات دینی سرآمد عصر خود بوده و نخستین ملتی محسوب می‌شدند که صور و افکار را بین شرق و غرب مبادله کرده و موجبات پیوند و نزدیکی فرهنگ و هنر جهان‌های شرق و غرب را میسر ساختند و از این جهت تمام تمدن‌های جهانی مدیون این دولت می‌باشند.

همان گونه که اشاره شد موضوع جنگ ایرانیان بایونان در دوره خشایارشا چهارمین پادشاه هخامنشی موضوع اصلی فیلم «300» را تشکیل می‌دهد ولی پیش از ورود به این بحث ضروری است روابط ایرانیان با مردمان یونان در دوره هخامنشیان از ابتدای تشکیل پادشاهی هخامنشی به صورت گذرا و مختصر بررسی شده و سپس جنگ سالامیس از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار گیرد.