سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیمـ رهایے

یا مَن یبَدِّل السَیئاتِ بالحَسنات ...

حقوق های نجومی و غیرتمندی

    نظر

به نام زیبایش سلام
حجت الاسلام عالی پس از مدتها دیشب مهمان ما بودند در مسجد سیدالشهدا شهرک گلستان شیراز.
بنده بدلیل اهمیت سخنان ایشان نکات مهمی را نوت برداری کرده ام که اگر توفیق باشد به اشتراک بگذارم تا دوستان و بازدیدکنندگان عزیز استفاده کنند و بدانند عمارهای انقلاب سکوت نکرده اند.
بسم الله..
صداقت ، شجاعت ، سخاوت ، اخلاق ، غیرت
این پنج صفت اگر در مشرک هم باشد خدا خوشش می آید و اگر در مومن نباشد خدا خوشش نمی آید.
در بحث غیرت هم، غیرت ملی و ناموسی و دینی بررسی میشود.
ابتدا غیرت ملی:
همه ی ما ستارخان و باقرخان را میشناسیم در کنار مشروطه خواهی مخالف نفوذ انگلیسی ها هستند و حتی وقتی دولت روس دید که او مخالف انگلیس است پیغام داد: با ما باش تا روسیه همه جوره پشتیبانت باشد! او پاسخ داد: من زیر پرچم ابوالفضل العباسم پرچم روس نمیخواهم! یا قهرمان ملی چون رئیسعلی دلواری که او همه نفوذ بیگانگان در کشور را چشم دیدن نداشت و جانش را فدای استقلال و غیرت ملی کرد و با غیرت ملی نام گرفتند! اما کسی چون شاه سلطان حسین تاجش را بر سر محمود افغان گذاشت و نجنگید بی غیرت ملی تاریخ ایران است...
در بحث غیرت ناموسی هم:
کسیکه نه تنها روی خواهر و ناموس خودش بلکه روی ناموس غیر مسلمان حساس است.. او وقتی ببیند داعش چگونه دختران را بصورت برده میفروشد دلش میخواهد برود و از ناموس ولو غیر مسلمان هم باشد دفاع کند چون او غیرتمند است.
یک غیرت هم غیرت دینی است:
یعنی در بحث بیت المال و ارزشهای خدایی معامله نکردن!
حضرت علی علیه السلام غنائمی را نزد یاران گذاشته بودند وقتی بازگشتند دیدند یاران غنائم جنگی را تقسیم کرده و لباسها را بر تن کرده اند حضرت علی پرسیدند به چه حقی غنیمت ها را بر تن کرده اید؟ گفتند: بیت المال حق ماست! حضرت علی ع: فرمودند نه! باید اول نزد پیامبر ببریم غنائم را وقتی سهم خود را از غنائم گرفتید از پیامبر آنوقت از آن استفاده کنید!
پس از دیدار با پیامبر یاران علی نزد پیامبر آمده و از خشن بودن برخورد ایشان شکایت کردند!
پیامبر فرمودند: از علی شکایت نکنید زیرا او در راه خدا قاطع بوده نه در مسائل شخصی!
در جامعه ی اسلامی ایران هم ما به اینگونه برخوردها نیاز داریم!
یعنی افرادی که دست درازی به بیت المال کرده اند و بدترین ضربه به نظام هستند را تند و خشن برخورد کنیم.
مسئول بازار اهواز دزدی یا اختلاسی کرده بوده و خبر به امیرالمومنین رسید دستور داد جلو چشم مردم در روز نماز جمعه که همه جمعند 35 ضربه تازیانه بزنند تا آبروی این شخص برود!
اما در کشور ما هی دلسوزی میکنیم که اگر چنان کنیم آبروی خانوادگی شان به باد میرود و... کسیکه آبروی دین خدا و نظام جمهوری اسلامی را حفظ نکرده چرا نباید آبرویش برود؟

گاهی در کشور ما یک بدبختی که با ظاهر خلافکار دزدی میکرده را میگیرند عقب وانت سوار کرده در شهر میگردانند تا آبرویش برود! حال آنکه او آبروی دین را نبرده آبروی نظام را نبرده! ولی آنکسی که با ریش و قیافه و ظاهر مردم فریب روی کار آمده یا مسئول شده و حالا اختلاس کرده این آقا بدترین ضربه به ایمان مردم زده!
زمان امام علی ایشان خودشان سه قوه بودند! یعنی همه قوه ی مقننه هم قضائیه و هم مجریه و علی علیه السلام یک تنه تصمیم میگرفت و اجرا میکرد!
اما اکنون زمانه ی تفکیک قواست و دولت و قوه ی قضائیه باید آدمهای خائن و اختلاسگر را شناسایی و رسوا کنند.
و دیگر آنکه چرا موقع آبروریزی همه ی رسانه ها می آیند ولی وقت محاکمه ی قانونی آنقدر بی سر و صدا؟
چرا شفاف نمیگویید چه اقدامی برای مبارزه با فساد مالی کرده اید؟
نوه ی امام خمینی در قائله ای در مشهد به پا کرد.. امام دستور داد به کمیته که بروید دستگیرش کنید و اگر نوه ام اسلحه کشید بزنیدش ؛ امام خمینی هم در حقوق الهی و حقوق مردم غیرت دینی داشت و هیچگونه گذشت و ملاحظه ای نداشت.
من الله التوفیق وحید زارع آذر سال نود و پنج